Η συλλεκτική μοτοσυκλέτα της αγωνιστικής ομάδας του Noale, αφιερωμένη στη συμπλήρωση δέκα ετών από το ντεμπούτο της RS-GP στο MotoGP.
Η πέμπτη γενιά της σειράς Χ
Η νέα RSV4 X-GP αποτελεί κορυφαίο δείγμα αεροδυναμικής υπεροχής: η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που εξοπλίζεται με «φτερά ποδιών» και «φτερά ουράς», τεχνολογίες που μέχρι σήμερα υπήρχαν αποκλειστικά στο αγωνιστικό πρωτότυπο RS-GP του MotoGP.
Πρόκειται για την απόλυτη έκφραση της τεχνολογίας που αναπτύχθηκε στο Noale. Η RSV4 X-GP διαθέτει την πιο άμεση σύνδεση με το MotoGP χάρη και στο ολοκαίνουργιο δομικό υποπλαίσιο σέλας από ανθρακονήματα.
Με τα επίσημα χρώματα της ομάδας MotoGP, είναι η ισχυρότερη RSV4 που κατασκευάστηκε ποτέ: 238 ίπποι για μόλις 165 κιλά, συνδυασμός που προσφέρει αναλογία ισχύος/βάρους άνευ προηγουμένου και μια εμπειρία οδήγησης που αγγίζει τα επίπεδα των κορυφαίων αγώνων.
Η RSV4 X-GP παρουσιάστηκε στο Grand Prix της Καταλονίας και θα παραχθεί σε μόλις 30 μονάδες, προς τιμήν της δεκαετούς πορείας της RS-GP στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων μοτοσυκλέτας.
Η συνέχεια της παράδοσης Χ
Με τη νέα έκδοση, η Aprilia Racing ενισχύει τη διεθνώς αναγνωρισμένη σειρά X, την πέμπτη γενιά ενός μοναδικού project. Ξεκίνησε το 2019 με την RSV4 X, συνεχίστηκε το 2020 με την Tuono X, το 2022 με την RSV4 X Trenta και το 2024 με την RSV4 X ex3ma. Όλα τα μοντέλα είναι συλλεκτικά και φέρουν το χαρακτηριστικό «Χ» (ρωμαϊκό 10), που συμβολίζει την απόλυτη κορυφή τεχνολογίας και επιδόσεων διαθέσιμων στο κοινό.
Αεροδυναμική πρωτοπορία
Η RSV4 X-GP είναι έργο τέχνης στον τομέα της αεροδυναμικής, τομέα όπου η Aprilia Racing θεωρείται σημείο αναφοράς στο MotoGP.
Το μοντέλο προέρχεται άμεσα από την RS-GP25, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος, που αναπαράγει πιστά τη ροή του αέρα. Το σημαντικότερο νέο στοιχείο είναι τα φτερά ποδιών, τεχνολογία που αναπτύχθηκε και κατοχυρώθηκε αποκλειστικά από την Aprilia Racing, καθώς και τα φτερά ουράς, που παρουσιάστηκαν πρόσφατα στο RS-GP25. Ο συνδυασμός τους, μαζί με τα μπροστινά, τα κάτω και τα πλαϊνά φτερά, προσθέτουν αεροδυναμικό φορτίο στο φρενάρισμα και στη στροφή, βελτιώνοντας πρόσφυση και έλεγχο.
Η καινοτομία συμπληρώνεται από το δομικό υποπλαίσιο σέλας από ανθρακονήματα, που κατασκευάστηκε από την PAN Compositi. Διαθέτει ενσωματωμένες δομικές, αεροδυναμικές και σχεδιαστικές λειτουργίες, με ειδική «sandwich» επεξεργασία ινών για ελάχιστο βάρος και μέγιστη ακαμψία. Έτσι, η δυναμική του πίσω μέρους προσεγγίζει ακόμα περισσότερο το αγωνιστικό πρωτότυπο, αυξάνοντας την αίσθηση πρόσφυσης και το άμεσο feedback στον αναβάτη.
Το πακέτο ολοκληρώνεται με την διπλή εξάτμιση SC Project MotoGP style, που έχει σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση και αγωνιστικό ήχο.
Ground effect αεροδυναμική
Χάρη σε τεχνολογία που ανέπτυξε και κατοχύρωσε η Aprilia Racing, η RSV4 X-GP διαθέτει ειδικό σχήμα στα πλαϊνά φέρινγκ, το οποίο μειώνει την πίεση αέρα μεταξύ μοτοσυκλέτας και εδάφους κατά την κλίση στη στροφή, δημιουργώντας κάθετη δύναμη που «κολλάει» τη μοτοσυκλέτα στο οδόστρωμα.
Όλα τα φέρινγκ είναι από ανθρακονήματα PAN Compositi, με ίδιες διαδικασίες κατασκευής όπως στα MotoGP. Σε σχέση με την απλή RSV4, η νέα έκδοση παρέχει πενταπλάσιο κάθετο φορτίο στον ευθύγραμμο, αυξάνοντας τη σταθερότητα και μειώνοντας το ανασήκωμα του εμπρός τροχού. Στη στροφή, το φορτίο τριπλασιάζεται, με τεράστια οφέλη στην πρόσφυση.
Ειδική αγωνιστική εμφάνιση
Η RSV4 X-GP διαθέτει ειδική αγωνιστική βαφή που παραπέμπει στην RS-GP25, φόρο τιμής στη νικηφόρα μοτοσυκλέτα που εκφράζει την τελευταία λέξη του project MotoGP της Aprilia Racing.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Η RSV4 X-GP είναι πραγματική αγωνιστική μοτοσυκλέτα σε στυλ MotoGP:
-
Κινητήρας: V4 65° 1099 cc με προδιαγραφές SBK, μέγιστη ισχύς 238 ίπποι στις 13.750 σ.α.λ., όριο στροφών 14.100 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 131 Nm στις 11.750 σ.α.λ.
-
Σύστημα εισαγωγής: αγωνιστικό φίλτρο Sprint Filter, αγωνιστικά χωνιά εισαγωγής, αυξημένη σχέση συμπίεσης
-
Εξάτμιση: διπλή τιτανίου SC Project με ισοσταθμιστή
-
Συμπλέκτης: STM ξηρού τύπου
-
Ηλεκτρονικά: ECU Aprilia Racing APX, με παραμετροποίηση για κάθε ταχύτητα, data logging και ενσωματωμένο GPS. Διαθέτει ρυθμίσεις για traction control, έλεγχο σούζας, φρένο κινητήρα και ισχύ.
-
Πλαίσιο: διπλής δοκού αλουμινίου, με ανάρτηση Öhlins μηχανικά ρυθμιζόμενη (μπροστά πιρούνι FKR pressurized, πίσω TTX monoshock).
-
Φρένα: Brembo GP4 MS μονομπλόκ δαγκάνες, τρόμπα PR19x16, δίσκοι 330 mm «T Drive», τακάκια Z04.
-
Τροχοί: Marchesini μαγνησίου 17”, με λάστιχα slick Pirelli SBK (125/70 SC-1 μπροστά, 200/65 SC-X πίσω).
-
Βάρος: μόλις 165 κιλά.
Επιπλέον εξοπλισμός: ανθρακονημάτινα φτερά και λασπωτήρες, αγωνιστικά χειριστήρια Jetprime, ρυθμιζόμενα μαρσπιέ Spider, CNC εξαρτήματα (τάπα ρεζερβουάρ, προστασίες μοχλών, καπάκια κάρτερ), ψυγεία νερού και λαδιού WSBK τεχνολογίας, αλυσίδα RK520, γρανάζια PBR τιτανίου.
Διαθεσιμότητα & τιμή
Από τον Σεπτέμβριο, οι 30 συλλεκτικές μονάδες θα είναι διαθέσιμες στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω της ιστοσελίδας FACTORYWORKS.APRILIA.COM. Τιμή: 90.000 € + ΦΠΑ.
Οι ιδιοκτήτες θα παραλάβουν τη μοτοσυκλέτα τους από το εργοστάσιο της Aprilia Racing στο Noale, με αποκλειστική ξενάγηση στο Racing Department. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης:
-
φορητό υπολογιστή Yashi με προεγκατεστημένο λογισμικό για το ECU,
-
αποκλειστικό NFT με ψηφιακό πιστοποιητικό γνησιότητας,
-
θερμαινόμενες κουβέρτες IRC,
-
βάσεις στήριξης RCB τιτανίου (εμπρός/πίσω),
-
χαλάκι συνεργείου και κάλυμμα μοτοσυκλέτας.
Δηλώσεις στελεχών
Μάσιμο Ριβόλα, CEO Aprilia Racing
«Δέκα χρόνια μετά την επιστροφή μας στο MotoGP, θελήσαμε να γιορτάσουμε με μια πραγματικά ξεχωριστή X, που αντλεί όσο το δυνατόν περισσότερη τεχνολογία από το MotoGP και μεταφέρει πολλές λύσεις της RS-GP25 σε μια μοτοσυκλέτα παραγωγής. Είναι ένα μοναδικό, πανέμορφο και συναρπαστικό προϊόν, ικανό να χαρίσει ιδιαίτερες συγκινήσεις – αυτές που γνωρίζουν καλά οι αγωνιζόμενοι αναβάτες, αλλά μπορεί να νιώσει ξεκάθαρα και ο παθιασμένος φίλος της μοτοσυκλέτας. Ένα προϊόν για λίγους εκλεκτούς, που ενσωματώνει όλο το πάθος, την τεχνολογία και την αγάπη της Aprilia Racing για τους αγώνες».
Φαμπιάνο Στερλατσίνι, Τεχνικός Διευθυντής Aprilia Racing
«Με την RSV4 X-GP θελήσαμε να κάνουμε ένα ακόμη βήμα, τοποθετώντας την πιο προηγμένη τεχνολογία στα χέρια των πελατών μας. Οι μηχανικοί μας δημιούργησαν κάτι που δεν είναι απλώς η εξέλιξη του εξαιρετικού project X, αλλά μια μοτοσυκλέτα που γεννήθηκε πραγματικά από το DNA του MotoGP. Τα αεροδυναμικά φτερά, το δομικό υποπλαίσιο από ανθρακονήματα, ο εξαιρετικός λόγος ισχύος/βάρους και πολλά ακόμη στοιχεία –ορατά και μη– αποδεικνύουν ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που προσφέρει επιδόσεις και εμπειρία οδήγησης στο υψηλότερο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού».
Τεχνικό Δελτίο Aprilia RSV4 X-GP
-
Μοντέλο: RSV4 1100 Factory 2025 (μη εγκεκριμένη για δρόμο, τροποποιημένη από Aprilia Racing)
-
Κινητήρας: V4 65°, 1099 cc, SBK προδιαγραφών
-
Εξάτμιση: SC-Project Titanium Full-System 4×2 MotoGP Replica
-
Airbox: σώματα ψεκασμού MY25 με ειδικά χωνιά εισαγωγής
-
Φίλτρο αέρα: Sprint Filter αγωνιστικό, τεχνολογίας MotoGP
-
ECU: APX Aprilia Racing με GPS
-
Ψυγεία: αγωνιστικά, υπερμεγέθη, τεχνολογίας SBK
-
Μετάδοση: γρανάζια PBR τιτανίου (πίσω) και ελαφρύτερο εμπρός, αλυσίδα RK 520
-
Ισχύς: 238 ίπποι / 13.500 σ.α.λ.
-
Ροπή: 131 Nm / 11.000 σ.α.λ.
-
Όριο στροφών: 14.100 σ.α.λ.
-
Τροχοί: Marchesini μαγνησίου M7R Genesi (17”)
-
Φρένα: Brembo GP4 MS, δίσκοι DP 330 mm «T Drive», τρόμπα PR19x16, τακάκια Z04
-
Αναρτήσεις: Öhlins FKR pressurized (μπροστά), TTX monoshock (πίσω)
-
Αμορτισέρ τιμονιού: Öhlins ρυθμιζόμενο
-
Συμπλέκτης: STM ξηρού τύπου
-
Εξαρτήματα CNC: τιμονόπλακα, μαρσπιέ Spider, προστασίες, τάπα ρεζερβουάρ
-
Αεροπακέτο: μπροστινά/κάτω φτερά, cornering wings, leg wings, tail wings (από PAN Compositi)
-
Βάρος: 165 κιλά (στεγνό)
-
Λάστιχα: Pirelli Slick Diablo SBK (SC-1 μπροστά, SC-X πίσω)
George