Menu

Μουσείο της Alfa Romeo (Μιλάνο)

Museo Storico Alfa Romeo

Περίπου 20 χιλιόμετρα έξω από το βιομηχανικό και οικονομικό κέντρο του Ιταλικού Βορρά (Μιλάνο) βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της Alfa Romeo, και εκεί δεσπόζει και ένα καταπληκτικό μουσείο αφιερωμένο στην Ιταλική εταιρία. 

Είσοδο 12 ευρώ το άτομο (πιστοποιημένοι δημοσιογράφοι δωρεάν)  Αμέσως μετά την είσοδο έχει αρκετά 4C σε αρκετές εκδόσεις
κινητήρες αεροπλάνων απο το 1910
Αφιέρωμα σε πολλές εκδόσεις του 4C Χρόνος στο Nurburgring 8,04. 12/9/2013
Ο Πρώτος όροφος είναι χαρακτηρισμένος “χρονοδιάγραμμα” καταλαμβάνει ολόκληρο τον πρώτο όροφο, με μια επιλογή από 19 αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν καλύτερα την ανάπτυξη του εμπορικού σήματος

Ιστορία της Alfa Romeo:=

Ιδρύθηκε στις 24 Ιουνίου 1910 και αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ομίλου Fiat από το 1986. Η εταιρεία ήταν αρχικά γνωστή ως ALFA σκέτο, από τα αρχικά της φράσης «Anonima Lombarda Fabbrica Automobili» (Ανώνυμη Λομβαρδική Βιομηχανία Αυτοκινήτων).

Η εταιρεία που μετέπειτα έγινε η Alfa Romeo, ιδρύθηκε το 1907 ως “Darracq Italiana” από έναν αριστοκράτη του Μιλάνο, τον Cavaliere Ούγκο Στέλλα (Ugo Stella), σε συνεργασία με την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία του Αλεξάντρ Νταράκ. Η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή οχημάτων Darracq στην Νάπολη. Όταν όμως η συνεργασία ναυάγησε, ο Στέλλα και άλλοι Ιταλοί επενδυτές μετέφεραν την παραγωγή σε ένα εργοστάσιο στο Μιλάνο και η εταιρεία μετονομάστηκε σε ALFA. Το πρώτο αυτοκίνητο της νέο-μετονομασθείσας εταιρείας ήταν το «24ΗΡ» από τους 24 ίππους που απέδιδε ο κινητήρας και εισήχθη το 1910. Η ALFA επίσης ενεπλάκη σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού, με τους οδηγούς Φραντσίνι και Ροντσόνι να οδηγούν στον αγώνα του Τάργκα Φλόριο (Targa Florio) το 1911. Από τότε μέχρι σήμερα έχει πάρα πολλές επιτυχίες μέσα στις πίστες.

Το Μουσείο:

Ένα ταξίδι μέσα από το μύθο είναι αυτό που προσφέρει η “La macchina del tempo – Museo Storico Alfa Romeo”. Ανοίγοντας ξανά πριν από ένα μεγάλο έργο αποκατάστασης που επηρεάζει ολόκληρο το συγκρότημα, το μουσείο φιλοξενεί τα πιο σημαντικά κομμάτια της ιστορικής συλλογής της Alfa Romeo και αποτελεί την καρδιά ενός αυθεντικού “εμπορικού κέντρου”, με βιβλιοπωλείο, καφέ, Κέντρο τεκμηρίωσης, χώρους εκδηλώσεων και αίθουσα με παράδοσης αυτοκινήτων,  είναι ο τέλειος δεσμός μεταξύ του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος.

Απο αριστερά το 15HP CORSA (1911), RL SUPER SPORT (1925) 6C 1750 GRAND SPORT (1931) A.L.F.A. 15HP CORSA του 1911 
1900 SUPER SPRINT 1954
2600 SPRINT 1962
6C 2300 B 1935 6C 1750 GRAND SPORT 1931

Το 1976 εγκαινιάστηκε και ήταν ανοικτό στους επισκέπτες μόνο με κράτηση. Μετά το κλείσιμο του εργοστασίου παραγωγής στο Arese και την επακόλουθη απώλεια του κατευθυντήριου ρόλου του Κέντρου, το μουσείο έκλεισε το 2011. Στο πλαίσιο του συνολικού σχεδίου επανέναρξης  της Alfa Romeo, το Μουσείο στο Arese (συμβολική τοποθεσία για την ιστορία της εταιρείας)  το μουσείο άνοιξε τις πύλες του για το κοινό στις 24 Ιουνίου 2015 κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας παρουσίασης  της νέας Giulia. Το κτίριο χαρακτηρίζεται από μια κόκκινη κορνίζα που καλύπτει ολόκληρη την εγκατάσταση και από το παρκινγκ μια κόκκινη κορδέλα οδηγεί μέχρι την αρχή της διαδρομής του μουσείου. Αυτή η αρχιτεκτονική προσθήκη η οποία φαίνεται από τον αυτοκινητόδρομο λόγω της έντονης απόχρωσης “Alfa red”, είναι το σύμβολο της αναγέννησης του Μουσείου. ένα σύγχρονο χαρακτηριστικό, τοποθετημένο σε ένα αρχιτεκτονικό πλαίσιο της δεκαετίας του 1970, που παρέχει την απαραίτητη σχέση μεταξύ  παρελθόντος και του παρόντος. Η διάταξη του μουσείου δίνει έμφαση στα χαρακτηριστικά αναγνώρισης που ανήκουν στο DNA της Alfa Romeo  που απεικονίζεται μέσα από μια γοητευτική φωτεινή εγκατάσταση που εκτείνεται σε όλο το κτίριο κατακόρυφα.  Η οθόνη παρουσιάζει 69 μοντέλα τα οποία σημαδεύουν όχι μόνο την εξέλιξη της μάρκας αλλά και την ίδια την ιστορία του αυτοκινήτου. Από το πρώτο A.L.F.A. , το 24 HP, στους θρυλικούς νικητές του Mille Miglia, όπως το 6C 1750 Gran Sport που οδηγείται από τον Tazio Nuvolari, το 8C που κατασκευάστηκε από τον Touring  και το Gran Premio 159 “Alfetta 159” παγκόσμιος νικητής Formula 1 με τον Juan Manuel Fangio.  Από την Giulietta της δεκαετίας του ’50, στο Πρωτάθλημα 33 TT 12. Η ίδια η ουσία της μάρκας έχει συμπυκνωθεί σε τρεις αρχές: χρονοδιάγραμμα, το οποίο αντιπροσωπεύει τη βιομηχανική συνέχεια, Bellezza (ομορφιά) και Velocità (ταχύτητα), συνοψίζοντας την τεχνολογία και το μικρό βάρος. Σε κάθε αρχή αφιερώνεται ένα πάτωμα του Μουσείου.

1. Timeline (Το χρονοδιάγραμμα)

Το χρονοδιάγραμμα καταλαμβάνει ολόκληρο τον πρώτο όροφο, με μια επιλογή από 19 αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν καλύτερα την ανάπτυξη του εμπορικού σήματος, καθένα από τα οποία συνοδεύεται από πίνακα πληροφοριών πολυμέσων. Η έκθεση ολοκληρώνεται με μια “διαδραστική μνήμη”, έναν σταθμό έξυπνης τεχνολογίας όπου οι επισκέπτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα διαδραστικό σύστημα για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το ιστορικό κάθε μοντέλου. Η εγκατάσταση με τίτλο “Quelli dell’Alfa Romeo” διηγείται πώς δημιουργήθηκε ένας μύθος  110 χρόνων χάρη στο έργο χιλιάδων ανθρώπων που συνέβαλαν στην ανάπτυξη της εταιρείας: από τους εργάτες μέχρι τους μηχανικούς, τους δοκιμαστές και τους σχεδιαστές, τους μηχανικούς και τους υπάλληλους γραφείου.

  GIULIA TI SUPER
GIULIETTA 1955 3 Alfa Romeo που πούλησαν πολύ καλά και στην Ελλάδα. Απο αριστερά 75 (1985), 164 (1987) και 156 (1997)
Ένα σπάνιο αυτοκίνητο της σύγρονης ιστορίας της ALFA ROMEO (2007-2010) . Το 8C Competizione παράχθηκε μόνο σε 1000 μονάδες τα μισά απο αυτά σε έκδοση Spider 

2. Bellezza (beauty)

Το δεύτερο μέρος της έκθεσης, στο ισόγειο, ονομάζεται Bellezza και διαθέτει διάφορες θεματικές περιοχές. Η διάταξη έχει σχεδιαστεί με δυναμικές και ομαλές γραμμές που υπενθυμίζουν το στυλ των μεγάλων ιταλικών αμαξοστοιχιών: από το “I maestri dello stile” (Masters of style), το οποίο συνδυάζει 9 μεγάλα παραδείγματα σχεδίασης από κάθε εποχή με το “La scuola italiana” (Η Ιταλική Σχολή), παρουσιάζοντας αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν από το συνεργείο Touring με την επωνυμία Superleggera τη δεκαετία του ’30 και του ’40. Στο κέντρο βρίσκεται η “Alfa Romeo nel cinema” (Alfa Romeo στις ταινίες). Αυτό ακολουθείται από το “Il Fenomeno Giulietta” και το “Giulia: disegnata dal vento”, με μοντέλα που συνοδεύουν την ανάπτυξη της οικονομίας και την ιταλική γεύση τη δεκαετία του ’50 και του ’60.

3. Velocità (speed)

Το τρίτο μέρος είναι αφιερωμένο στην ταχύτητα και εκτείνεται σε όλο το υπόγειο. Αυτή είναι η πιο συναρπαστική περιοχή, όπου οι λάτρεις της Alfa Romeo μπορούν να συναντήσουν τα αστέρια των μεγάλων νικών της Alfa Romeo. Από το “Nasce la leggenda”, ένας θεαματικός χώρος πολυμέσων που συγκεντρώνει τα αστέρια των επικών αγώνων μεταξύ τους δύο παγκόσμιους πολέμους, μέχρι το ντεμπούτο της F1, “Progetto 33” και “Le corse nel DNA” (αγώνες στο DNA της Alfa Romeo). Οι επισκέπτες έρχονται στη συνέχεια στο “Tempio delle vittorie” (Ναός των νικών), ένας άλλος χώρος όπου παρουσιάζονται εικόνες, ήχοι και ταινίες που παρουσιάζουν τους 10 μεγαλύτερους θριάμβους στην ιστορία της Alfa Romeo.

  2000 SPORTIVA 1954
GIULIA SPIRNT SPECIAL PROTOTYPE 1965
Το Alfa Romeo Disco Volante, γνωστό και ως 1900 C52, είναι μια σειρά αυτοκινήτων με παραγωγή που ξεκίνησε από το 1952. Τα αυτοκίνητα ήταν αγωνιστικά αυτοκίνητα με μηχανικά μέρη από το Alfa Romeo 1900.
Ένα πρωτότυπο το ALFA ROMEO 33 INGUANA 1969
ALFA ROMEO TIPO 33/2 COUPE SPECIALE 1969 με πόρτες τύπου Gullwing
NUVOLA 1996
Απο τον όροφο Bellezza (ομορφιά) Οκτώ αυτοκίνητα, σχεδόν όλα αυτά μοναδικά μοντέλα. Καθαρό πνεύμα της Αλφα. Εξαιρετικά προηγμένα σχήματα που έχουν φέρει επανάσταση στις συμβάσεις σχεδιασμού δίνοντας νέα σημασία στην έννοια της αισθητικής.
Η δημιουργικότητα έχει ξαναγράψει το μέλλον των αυτοκινήτων. Οι άνθρωποι που αποφάσισαν τις γραμμές τους ήταν οι σπουδαίοι σχεδιαστές, σε θέση να εξισορροπήσουν τη μορφή και τη λειτουργία, την τέχνη και την τεχνολογία, τους Δασκάλους του στυλ.
Απο τον όροφο Bellezza (ομορφιά) Μέσα σε μια αίθουσα προβάλονται αποσπάσματα ταινιών που πρωταγωνιστούν τα αυτοκίνητα της Alfa Romeo. Ταινίες, μόδα, κοινωνία. Η Alfa Romeo ανέκαθεν ανέλαβε ηγετικό ρόλο στα αυτοκίνητα όλου του κόσμου. Η γοητεία, η κομψότητα και η αγωνιστική καρδιά της έχουν κάνει τη διαφορά.
8C 2900 B Lungo 1938 Ιταλικό Design σε όλο το χώρο του μουσείου

Βolle emozionali:

Το ταξίδι μέσα από το μύθο τελειώνει με ένα παιχνιδιάρικο και θεαματικό φινάλε: το “bolle emozionali” (συναισθηματικές φυσαλίδες) αφιερωμένο στην εμπειρία του κόσμου της Alfa Romeo, με εικονοληψία 360 ° εικονικής πραγματικότητας και μια αίθουσα όπου οι επισκέπτες κάθονται σε διαδραστικές πολυθρόνες παρακολουθώντας ταινίες 4D αφιερωμένες στις θρυλικές επιτυχίες της Alfa Romeo.

3 αυτοκίνητα που αγαπήθηκαν πολύ στην χώρα μας Montreal 1970, Alfasud 1971 και Alfetta 1972 GIULITTA SPIDER 1955 PROTOTIPO
40/60 HP AERODINAMICA 1913
Alfa Romeo Carabo 1968 σχεδιασμένο απο τον οίκο Bertone είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που έχει ψαλιδωτές πόρτες. Αυτό το αυτοκίνητο ενέπνευσε αργότερα Ferruccio Lamborghini να δώσει το Countach παρόμοιες πόρτες.
MONTREAL 1970
GIULIA SPRINT GT 1963 Διάφορες Μινιατούρες 
1600 JUNIOR Z 1972 Ο τελευταίος όροφος Velocità (ταχύτητα), συνοψίζοντας την τεχνολογία και το μικρό βάρος
6C 2500 SPORT “VILLA D’ESTE” 1950 H αγωνιστική ιστορία της Alfa
Ο γραφών με τον συνάδελφο Μιχάλη σε ένα αγωνιστικό του 1938. Εντύπωση μας προκάλεσε το ντεπόζιτο στην πλάτη του οδηγού
Spider 1.6 1990 Giulietta Sprint Speciale 1955
GIULIA TZ2 GIULIETTA SZ “CODA TRONCA”
8C 2900 B SPECIALE TIPO LE MANS 1750-GTAM
  Hall of Fame. Όλοι οι οδηγοί αγώνων της Alfa Romeo
TIPO 33 TT 12 TURBO και TIPO 33 TT 12 1976-77 TIPO 33/2 DAYTONA
33 STRADALE PROTOTYPE 155 V6 TI
TIPO 179F “TEST CAR” και απο δίπλα διακρίνεται το BRABHAM BT 45B Αγωνιστική Ιστορία

 

Παρόλο που παρουσιάσαμε πολλές φωτογραφίες και κάναμε μια σχετικά λεπτομερή περιγραφή του Μουσείου, είναι αδύνατο να σας μεταφέρουμε όλη την ιστορία της Alfa Romeo. Το μουσείο μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, αν και περίμενα να δω και κάποια άλλα αυτοκίνητα σημαντικά στην ιστορία της όπως το  Alfasud Sprint, Alfa Romeo SZ (Zagato), Scighera και το GTV6. Αν πάντως βρεθείτε στο Μιλάνο, μια επίσκεψη στο μουσείο της Alfa Romeo επιβάλλετε.

About Author

George

Sorry no comment yet.

Leave a Comment