Menu

Η BMW Motorrad παρουσιάζει την BMW M 1000 RR στην επετειακή έκδοση M RR 50 Years M

Για να τιμήσει την 50η επέτειο της BMW M GmbH, που ιδρύθηκε το 1972 ως BMW Motorsport GmbH, η BMW Motorrad παρουσιάζει το επετειακό μοντέλο M 1000 RR 50 Years M, σε φινίρισμα Sao Paulo Yellow και με το ιστορικό έμβλημα 50 Years BMW M. Ντυμένο στα εντυπωσιακά χρώματα M, αυτό το επετειακό μοντέλο είναι αντάξιο της φιλοσοφίας M και του αγωνιστικού πνεύματος που διέπει τα σχεδόν 100 χρόνια της BMW Motorrad στην παραγωγή μοτοσικλετών, και τα 50 χρόνια των μοντέλων BMW M. Επομένως, η M RR 50 Years M είναι εξοπλισμένη με το M Competition Package στον βασικό εξοπλισμό της. Πέρα από το εκτεταμένο πακέτο εξαρτημάτων M και το αποκλειστικό M carbon package, ένα ελαφρύτερο ψαλίδι σε ασημί ανοδιωμένο αλουμίνιο, ο κωδικός ξεκλειδώματος για την ενεργοποίηση του συστήματος M GPS, καθώς και η αλυσίδα M Endurance, το πακέτο συνεπιβάτη και το κάλυμμα της σέλας συνεπιβάτη, αποτελούν μέρος του στάνταρ εξοπλισμού.

M – το ισχυρότερο γράμμα στον κόσμο.

Στα τέλη του 2018, η BMW Motorrad ήδη εισήγαγε την επιτυχημένη στρατηγική αυτοκινήτων BMW M για μοτοσικλέτες και από τότε προσφέρει ειδικό εξοπλισμό M και M Performance Parts. Η BMW M 1000 RR – γνωστή εν συντομία ως M RR – τελικά γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Σεπτέμβριο του 2020, ως το πρώτο μοντέλο M της BMW Motorrad που βασίζεται στην S 1000 RR.

 

Σήμερα, όπως και στο παρελθόν, η BMW Motorrad ακολουθεί τη φιλοσοφία του ισχυρότερου γράμματος στον κόσμο: το M είναι συνώνυμο, σε όλο τον κόσμο, της αγωνιστικής επιτυχίας καθώς και της μαγείας των μοντέλων BMW υψηλών επιδόσεων και απευθύνεται σε πελάτες με ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις στον τομέα της απόδοσης, της αποκλειστικότητας και της εξατομίκευσης. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, η BMW M RR είναι επίσης η βασική μοτοσικλέτα για την BMW Motorrad World SBK Team από το 2021, καθώς και για πολλές ακόμα αγωνιστικές ομάδες σε όλο τον κόσμο.

BMW Motorsport GmbH και BMW M GmbH (από το 1993).

Η BMW Motorsport GmbH ιδρύθηκε το 1972 με την ιδέα να ενωθούν όλες οι αγωνιστικές δραστηριότητες της BMW κάτω από μία στέγη, να δημιουργηθούν αγωνιστικά οχήματα υψηλών επιδόσεων και αγωνιστικοί κινητήρες για χρήση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η BMW 3.0 CSL (CSL = Coupe Sport Light Construction) έκανε το ντεμπούτο της ως το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο της BMW Motorsport GmbH το 1973 και με την ευκαιρία της ίδρυσης της BMW Motorsport GmbH, ο Robert A. Lutz, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος για τις Πωλήσεις το 1972, δήλωνε εκείνη την εποχή: «Μία εταιρεία είναι όπως ένας άνθρωπος. Εάν ασχολείται με τα σπορ, παραμένει σε φόρμα, είναι ενθουσιώδης, πιο αποτελεσματική και ισχυρή».

Η BMW 3.0 CSL έκανε το ντεμπούτο της στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (ETCC) στη σεζόν του 1973, και μαζί με αυτήν πραγματοποιήθηκε η εμφάνιση της αγωνιστικής ομάδας στα τρία χρώματα της BMW Motorsport – μπλε, βιολετί και κόκκινο σε κατάλευκο φόντο – που παραμένει σήμα κατατεθέν ακόμα και σήμερα. Αυτή η τριχρωμία στην ανανεωμένη εκδοχή της Blue – Dark Blue – Red στολίζει το λογότυπο BMW M και τα οχήματα BMW M, μέχρι σήμερα.

Ο θρυλικός χρωματικός συνδυασμός, προϋπήρχε στα πρώτα οχήματα BMW M που εξελίχθηκαν για το δρόμο το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1970, και χαρακτήριζε επίσης τα αγωνιστικά οχήματα που ακολούθησαν, όπως και τις αγωνιστικές επιτυχίες τους. Για παράδειγμα, το super car M1 το 1978, και από το 1980 και μετά τα αγωνιστικά μονοθέσια της Formula 1, με τα οποία ο Nelson Piquet κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 το 1983.

Από το Isle of Man στο Dakar – BMW Motorrad και μηχανοκίνητος αθλητισμός.

Όμως οι αγωνιστικές επιτυχίες της μάρκας BMW δεν ξεκινούν από το 1972, ούτε έχουν κατακτηθεί μόνο με τα αυτοκίνητα BMW. Σημαντικές νίκες και καινοτομίες πηγάζουν επίσης από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ακόμα και τις πρώτες δεκαετίες της ιστορίας της εταιρείας, η BMW και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ήταν συνδεδεμένα με αξέχαστα ονόματα όπως ο Ernst Jakob Henne και ο Georg “Schorsch” Meier. Η θρυλική νίκη του “Schorsch” Meier με την υπερτροφοδοτούμενη BMW του στο Senior Tourist Trophy του 1939 στο Isle of Man, είναι αξέχαστη.


Το 1976, ακριβώς 37 χρόνια αργότερα, ο Helmut Dähne και ο Hans Otto Butenuth γιόρτασαν την πέμπτη θέση στο Production TT. Σε αυτή την κατηγορία έως 1000 cc, σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο με την BMW R 90 S τους, αλλά λόγω ενός handicap κανόνα που ισχύει εκεί, κατατάχθηκαν στην 5η θέση, πίσω από δύο μοτοσικλέτες 250cc και δύο 500cc. Παρόλα αυτά, δεδομένου του ταχύτερου χρόνου, αυτή η 5η θέση γιορτάστηκε σαν νίκη.

75 χρόνια μετά την επιτυχία του “Schorsch” Meier στο Senior TT, ο Michael Dunlop επαναλαμβάνει την επιτυχία το 2014 με την BMW S 1000 RR. Τα χρόνια που ακολούθησαν, η RR άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά της στο Tourist Trophy με περαιτέρω νίκες.

Τα χρώματα της BMW M φιγουράρουν και σε μοτοσικλέτες της BMW που κινούνται πέραν των πεπατημένων διαδρομών. Για παράδειγμα, στις εργοστασιακές μοτοσικλέτες BMW GS με τις οποίες ο Hubert Auriol και ο Gaston Rahier κυριάρχησαν στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ, στις αρχές της δεκαετίας του 1980.

Όπως καμία άλλη μοτοσικλέτα BMW μέχρι σήμερα, το μοντέλο M RR 50 Years M ενσωματώνει αυτό το ιστορικό, αγωνιστικό DNA. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παραγγείλουν αυτή την εξαιρετική μοτοσικλέτα μόνο από τις 21 Μαΐου έως τις 30 Νοεμβρίου 2022.