CRF 1000 AFRICA TWIN Africa Twin, ένα όνομα μοτοσυκλέτας άκρως δημοφιλές στην Ελλάδα αλλά και όλο τον κόσμο με ιστορία 30 και πλέον χρόνων. Η νέα Afric
a«έπεσε» στα χέρια μας, την οδηγήσαμε και σας την παρουσιάζουμε. Λίγη ιστορία: |
|
|
|
Στην έκθεση του Μιλάνο το 2014 υπήρχε αυτό σαν μανιφέστο της επερχόμενης Africa |
Στα χρώματα του Paris-Dakar….+300 ευρώ! |
Στην έκθεση του Μιλάνου το 2014 παρουσιάστηκε ένα προσχέδιο της AfricaTwin λασπωμένη και χωρίς περαιτέρω χαρακτηριστικά . Την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε η μοτοσυκλέτα παραγωγής σε διάφορες εκδόσεις (με και χωρίς ABS και με αυτόματο κιβώτιο DCT (Dual Clutch Transmission)). Λίγους μήνες μετά η τοπική αντιπροσωπεία «ΜΟΤΟΔΡΟΜΙΟ» Κ. Παπαδάκη & Σια διαθέτει μια για Test Drive στο κοινό. Τηλεφωνική επικοινωνία και λίγη ώρα μετά βρίσκομαι πάνω στην σέλα της νέας CRF 1000 AFRICA TWIN. |
|
|
|
Κομψή και λεπτή σιλουέτα. Τα διπλά φανάρια είναι χαρακτηριστικό των Africa Twin |
|
Κάθομαι, πατάω μίζα, πρώτη και φεύγω αμέσως, χωρίς να δω τι και πως. Το 1ο πράγμα που μου έκανε εντύπωση ήταν ο ήχος που θύμιζε aftermarket εξάτμιση. Βγαίνοντας από το κέντρο της πόλης σταματάω δεξιά. Ρίχνω μια πρόχειρη ματιά στα όργανα, τον εξοπλισμό (ηλεκτρονικά βοηθήματα) και ξανά ξεκινάω αλλά αυτή τη φορά με το γκριπ του γαζιού τερματισμένο. Εκεί που περιμένω την άγρια επιτάχυνση όλα ναυαγούν. Το λαμπάκι του Traction Control κάνει πάρτι και η απόδοση του κινητήρα θυμίζει μπούκωμα δίχρονου αγωνιστικού 250άρι. Εντάξει, ας το πάμε πάλι από την αρχή. Η ολισθηρότητα του Ελληνικού οδοστρώματος σε συνδυασμό με το υπέρ-ευαίσθητο Traction control φέρνουν αυτό το αποτέλεσμα. Το καλό είναι ότι έχει 3 επίπεδα ευαισθησίας ή μπορείς να το απενεργοποιήσεις τελείως, και το καλύτερο? Γίνεται εύκολα και εν κινήσει. Σε αντίθεση με το ABS που απενεργοποιείτε (μόνο του πίσω τροχού) μόνο σταματημένος. Αφού έχω εξοικειωθεί αρκετά με την μοτοσυκλέτα η οποία σου εμπνέει αμέσως εμπιστοσύνη βγαίνω εθνική. Επιταχύνω όλες τις ταχύτητες και περνάω τα 200 χιλιόμετρα σχετικά εύκολα. Σε λίγο ευνοϊκές συνθήκες το ψηφιακό κοντέρ πέρασε τα 230 . Εντάξει 1000 κυβικά λες, ευκολάκι. Η μοτοσυκλέτα όμως έχει μόνο 94 ίππους (όσους είχε και το Varadero) όμως η εντύπωση που σου δίνει είναι σίγουρα για παραπάνω δύναμη. Ακόμα και κοντά στην τελική του ταχύτητα η συμπεριφορά είναι άψογη, χωρίς ταλαντώσεις και περιττά κουνήματα που συνήθως πάσχουν τα μεγάλα on-off σε μεγάλες ταχύτητες. |
|
|
|
O Kινητήρας των 998 κυβικών, 2κύλινδρος με απόδοση 94 ίππους |
Η ανάλαφρη αίσθηση που έχει σίγουρα δεν προδίδουν το πραγματικό της βάρος |
|
|
Απενεργοποιείς το Traction Control και το ABS και δεν θα πει όχι σε χωματόδρομους |
|
|
|
|
|
Μόλις απενεργοποιήσεις το Traction Control οι σούζες έρχονται εύκολα |
Οδηγική απόλαυση |
|
|
Απο τα πρώτα χιλιόμετρα νομίζεις ότι την οδηγάς χρόνια |
Τα 2πλά φωτιστικά σώματα τύπου LED έχουν πολύ καλή απόδοση |
Ξαναμπαίνω στην πόλη. Έχω οδηγήσει την Africa περίπου 50 χιλιόμετρα αλλά αισθάνομαι τόσο οικεία μαζί της σαν να την οδηγώ χρόνια. Πολύ λίγες μοτοσυκλέτες μου έχουν δώσει αυτή την αίσθηση. Η έκδοση που οδηγήσαμε (με συμβατικό κιβώτιο και ABS) ζυγίζει 212 κιλά κενή. Ελαφριά μοτοσυκλέτα δεν την λες, αλλά η αίσθηση και εδώ που σου αφήνει είναι τελείως διαφορετική. Ευκολοδήγητη χωρίς να σε κουράζει στην κίνηση της πόλης και το τιμόνι «κόβει» τόσο πολύ κάνοντας τις επιτόπιες και τους ελιγμούς παιχνίδι. Στον τομέα των φρένων με δίχασε λίγο. Το μπροστά το οποίο ο δίσκος των 310mm με την 4πίστονι δαγκάνα και με το ABS έκανε πραγματικά άψογη δουλειά. Σε ακραίες συνθήκες θα επέμβει το ABS. Το πίσω φρένο πάλι με την ολισθηρότητα του οδοστρώματος έκανε το ABS να δουλεύει υπερωρίες με αποτέλεσμα την μειωμένη χρηστικότητα του. Ένα άλλο μελανό σημείο είναι η πολύ άμεση απόκριση του γκαζιού. Το πρόβλημα είναι πολύ έντονο όταν κινείσαι με λίγα χιλιόμετρα με 1η ή 2α στο κιβώτιο και προσπαθείς να ανοίξεις λίγο το γκάζι, τότε παίρνεις παραπάνω απο αυτό που περιμένεις με αποτέλσμα να γίνεται κουραστικό. |
|
|
|
20 χρόνια χωρίζουν την παλιά Africa 750 με την νέα των 1000 κυβικών |
|
AfricaTwin 750 Vs 1000 Οδηγήσαμε την παλιά Africa με τα 750 κυβικά για να δούμε τι κοινό είχε. Ουσιαστικά πέρα από τα βασικά (κατηγορία ON-OFF, σχεδιαστική ομοιότητα με τα χαρακτηριστικά 2πλά φανάρια και φυσικά την ονομασία) δεν έχουν τίποτα κοινό. Η κωδική ονομασία του 750 ήταν XRV με το “V” να χαρακτηρίζει την διάταξη του κινητήρα V στις 52 μοίρες. Ο νέος Africάνος των 1000ίων κυβικών ακούει στην ονομασία CRF 1000 βασιζόμενο από τα CRF 250/450 με τα οποία μοιράζονται την ίδια σχεδίαση 4 βαλβίδων Unicam για συμπαγείς διαστάσεις. Παραμένει 2κύλινδρος ο κινητήρας με τους κυλίνδρους να είναι παράλληλα. Το παλιό Africa είναι επίσης άνετο και χρηστικό αλλά η μεγάλη σχεδιαστική ηλικία του ξεχειλίζει από παντού. Και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό μόλις οδηγήσεις την καινούργια. Για τις επιδόσεις ούτε λόγος. |
|
|
|
Πέρα απο την κατηγορία και το όνομα δεν έχουν άλλες ομοιότητες |
|
Africa CRF 1000 VS BMW GS 1200 (2010-2012) Μετά από αρκετά χιλιόμετρα στην Africa πήρα το BMW GS 1200 με τους 110 ίππους και διάνυσα περίπου 20 χιλιόμετρα επαρχιακού δρόμου. Η αίσθηση του BMW όσες φορές και να το έχω οδηγήσει δεν μου άρεσε ποτέ. Σίγουρα το Best Seller στην κατηγορία έχει πολλά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού αλλά η αίσθηση που μου δίνει στην οδήγηση είναι σαν να κάθομαι σε ένα καπό αυτοκινήτου και να έχω τιμόνι μοτοσυκλέτας. Επίσης ποτέ δεν συμπάθησα την διάταξη μπόξερ στους κινητήρες (γνώμες είναι αυτές). Όσον αφορά τις επιδόσεις μπορώ να πω ότι είναι ακριβώς οι ίδιες σε επιτάχυνση. Ανοίξαμε μαζί και οι δυο μοτοσυκλέτες επιταχύνανε δίπλα δίπλα χωρίς να υπερτερεί κάποια. Το ίδιο έγινε με 2η ταχύτητα με 3ή και με 4η. Η BMW κερδίζει όμως με διαφορά στις ρεπρίζ, λόγο του παραπάνω κυβισμού. |
|
|
|
|
|
Δυο ON-OFF μοτοσυκλέτες με διαφορετική προσωπικότητα |
Αρκετές πληροφορίες απο το κομψό όργανο. Η πολύ όρθια θέση του για ψηλούς αναβάτες το κάνει δυσδιάκριτο. Στην μέση διακρίνονται οι 3 σκάλες του Traction Control και η ταχύτητα στο κιβώτιο. Δεξιά φαίνεται το κουμπί που απενεργοποιεί το ABS |
Πάλι πίσω στην Africa Επαρχιακός. Αφού έχω πειραματιστεί αρκετά με το Traction Control αποφάσισα ότι στο δικό μου οδηγικό στυλ ταιριάζει το επίπεδο ένα. Αφήνει την μοτοσυκλέτα να γλιστρήσει πολύ γλυκά στην έξοδο της στροφής όταν ανοίγεις τέρμα το γκάζι χωρίς να σε φοβίζει και να αισθάνεσαι σαν οδηγός αγώνων. Στο επίπεδο τρία επεμβαίνει συνέχεια και γίνεται εκνευριστικό όταν ανοίγεις τέρμα το γκάζι, αλλά η μοτοσυκλέτα απευθείνεται σε μεγάλο κοινό και με αυτή τη ρύθμιση βοηθάει ουσιαστικά τους πιο άπειρους οδηγούς. Όταν το αφαιρείς τελείως (παρατεταμένο πάτημα του κουμπιού) σου επιτρέπει τα γνωστά μπαντελίκια και σούζες απολαμβάνοντας στο μέγιστο την μοτοσυκλέτα. |
|
|
|
+ Εμφάνιση + Απόδοση + Αίσθηση οδήγης + Συμπεριφορά + Χρηστικότητα |
– Τιμή – Πίσω φρένο – Απότομη απόκριση γκαζιού |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Ευχαριστούμε το κατάστημα ΜΟΤΟΔΡΟΜΙΟ (K. Παπαδάκη & ΣΙΑ) για την παραχώρηση της CRF 1000 AFRICA TWIN Ευχαριστούμε τον Αντώνη Γιαννακάκη για την παραχώρηση της Africa Twin XRV-750 και τον Μιχάλη Λαγουδάκη για την BMW GS 1200 για τις ανάγκες τις δοκιμής |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
George
Sorry no comment yet.