Menu
AFRICA TWIN CRF 1000

CRF 1000 AFRICA TWIN

CRF 1000 AFRICA TWIN
Φωτό: Γιώργος Λιόκαλος/press kit

Africa Twin, ένα όνομα μοτοσυκλέτας άκρως δημοφιλές στην Ελλάδα αλλά και όλο τον κόσμο με ιστορία 30 και πλέον χρόνων. Η νέα Afric

 

 

a«έπεσε» στα χέρια μας, την οδηγήσαμε και σας την παρουσιάζουμε.

Λίγη ιστορία: 
Το 1984 η Honda ενέκρινε στο αγωνιστικό της τμήμα (HRC) την κατασκευή μιας μοτοσυκλέτας με αγωνιστικές προδιαγραφές για να συμμετάσχει στον «μεγάλο αγώνα» που δεν είναι άλλος από το Paris-Dakar. Ο αγώνας έγινε πολύ δημοφιλής στην δεκαετία του 80 και έτσι η Honda παρουσίασε το NXR 750 με 72 ίππους όντας η πρώτη υδρόψυκτη μοτοσυκλέτα που κέρδιζε το Paris-Dakar σπάζοντας το μονοπώλιο της BMW. Κέρδισε τέσσερις συνεχόμενες χρονιές από 1986 ως 1989. Μέσα στην επιτυχία της τον Μάιο του 1988 λανσάρει το πρώτο Africa Twin με κωδική ονομασία XRV 650 και χρώματα όμοια με του αγωνιστικού. Ο 2κύλινδρος κινητήρας “V” των 57 ίππων ήταν πολύ αξιόπιστος και χρησιμοποιήθηκε αργότερα και σε άλλες μοτοσυκλέτες όπως το BROS (product one) και το Transalp. Το 1989 μετά την 4η συνεχόμενη νίκη της η Honda αποσύρθηκε από το Paris-Dakar και μαζί και το AfricaTwin 650. Την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε η αναβαθμισμένη έκδοση με κινητήρα 750 κυβικών με 62 ίππους και πουλιόταν μέχρι το 2003 με μικρές παρεμβάσεις. Η μοτοσυκλέτα έγινε Best-Seller στην χώρα μας και όλο τον κόσμο. Ο μεγάλος όγκος αν μη τι άλλο ήταν εντυπωσιακός ενώ ήταν πολύ ευκολοδήγητη, αξιόπιστη και κατάλληλη για καθημερινή χρήση.

Στην έκθεση του Μιλάνο το 2014 υπήρχε αυτό σαν μανιφέστο της επερχόμενης Africa

Στα χρώματα του Paris-Dakar….+300 ευρώ!

Στην έκθεση του Μιλάνου το 2014 παρουσιάστηκε ένα προσχέδιο της AfricaTwin λασπωμένη και χωρίς περαιτέρω χαρακτηριστικά . Την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε η μοτοσυκλέτα παραγωγής σε διάφορες εκδόσεις (με και χωρίς ABS και με αυτόματο κιβώτιο DCT (Dual Clutch Transmission)). Λίγους μήνες μετά η τοπική αντιπροσωπεία «ΜΟΤΟΔΡΟΜΙΟ» Κ. Παπαδάκη & Σια διαθέτει μια για Test Drive στο κοινό. Τηλεφωνική επικοινωνία και λίγη ώρα μετά βρίσκομαι πάνω στην σέλα της νέας CRF 1000 AFRICA TWIN.

CRF 1000 AFRICA TWIN

CRF 1000 AFRICA TWIN

Κομψή και λεπτή σιλουέτα. Τα διπλά φανάρια είναι χαρακτηριστικό των Africa Twin

Κάθομαι, πατάω μίζα, πρώτη και φεύγω αμέσως, χωρίς να δω τι και πως. Το 1ο πράγμα που μου έκανε εντύπωση ήταν ο ήχος που θύμιζε aftermarket εξάτμιση. Βγαίνοντας από το κέντρο της πόλης  σταματάω δεξιά. Ρίχνω μια πρόχειρη ματιά στα όργανα, τον εξοπλισμό (ηλεκτρονικά βοηθήματα) και ξανά ξεκινάω αλλά αυτή τη φορά με το γκριπ του γαζιού τερματισμένο. Εκεί που περιμένω την άγρια επιτάχυνση όλα ναυαγούν. Το λαμπάκι του Traction Control κάνει πάρτι και η απόδοση του κινητήρα θυμίζει μπούκωμα δίχρονου αγωνιστικού 250άρι. Εντάξει, ας το πάμε πάλι από την αρχή. Η ολισθηρότητα του Ελληνικού οδοστρώματος σε συνδυασμό με το υπέρ-ευαίσθητο Traction control φέρνουν αυτό το αποτέλεσμα. Το καλό είναι ότι έχει 3 επίπεδα ευαισθησίας ή μπορείς να το απενεργοποιήσεις τελείως, και το καλύτερο? Γίνεται εύκολα και εν κινήσει. Σε αντίθεση με το ABS που απενεργοποιείτε (μόνο του πίσω τροχού) μόνο σταματημένος.

Αφού έχω εξοικειωθεί αρκετά με την μοτοσυκλέτα η οποία σου εμπνέει αμέσως εμπιστοσύνη βγαίνω εθνική. Επιταχύνω όλες τις ταχύτητες και περνάω τα 200 χιλιόμετρα σχετικά εύκολα. Σε λίγο ευνοϊκές συνθήκες το ψηφιακό κοντέρ πέρασε τα 230 . Εντάξει 1000 κυβικά λες, ευκολάκι. Η μοτοσυκλέτα όμως έχει μόνο 94 ίππους (όσους είχε και το Varadero) όμως η εντύπωση που σου δίνει είναι σίγουρα για παραπάνω δύναμη. Ακόμα και κοντά στην τελική του ταχύτητα η συμπεριφορά είναι άψογη, χωρίς ταλαντώσεις και περιττά κουνήματα που συνήθως πάσχουν τα μεγάλα on-off σε μεγάλες ταχύτητες.

O Kινητήρας των 998 κυβικών, 2κύλινδρος με απόδοση 94 ίππους

Η ανάλαφρη αίσθηση που έχει σίγουρα δεν προδίδουν το πραγματικό της βάρος

Απενεργοποιείς το Traction Control και το ABS και δεν θα πει όχι σε χωματόδρομους

CRF 1000 AFRICA TWIN

CRF 1000 AFRICA TWIN wheelie

CRF 1000 AFRICA TWIN

Μόλις απενεργοποιήσεις το Traction Control οι σούζες έρχονται εύκολα

Οδηγική απόλαυση

CRF 1000 AFRICA TWIN

CRF 1000 AFRICA TWIN

Απο τα πρώτα χιλιόμετρα νομίζεις ότι την οδηγάς χρόνια

Τα 2πλά φωτιστικά σώματα τύπου LED έχουν πολύ καλή απόδοση

Ξαναμπαίνω στην πόλη.  Έχω οδηγήσει την Africa περίπου 50 χιλιόμετρα αλλά αισθάνομαι τόσο οικεία μαζί της σαν να την οδηγώ χρόνια. Πολύ λίγες μοτοσυκλέτες μου έχουν δώσει αυτή την αίσθηση.  Η έκδοση που οδηγήσαμε (με συμβατικό κιβώτιο και ABS) ζυγίζει 212 κιλά κενή. Ελαφριά μοτοσυκλέτα δεν την λες, αλλά η αίσθηση και εδώ που σου αφήνει είναι τελείως διαφορετική. Ευκολοδήγητη χωρίς να σε κουράζει στην κίνηση της πόλης και το τιμόνι «κόβει» τόσο πολύ κάνοντας τις επιτόπιες και τους ελιγμούς παιχνίδι. Στον τομέα των φρένων με δίχασε λίγο. Το μπροστά το οποίο ο δίσκος των 310mm με την 4πίστονι δαγκάνα και με το ABS έκανε πραγματικά άψογη δουλειά. Σε ακραίες συνθήκες θα επέμβει το ABS. Το πίσω φρένο πάλι με την ολισθηρότητα του οδοστρώματος έκανε το ABS να δουλεύει υπερωρίες με αποτέλεσμα την μειωμένη χρηστικότητα του. Ένα άλλο μελανό σημείο είναι η πολύ άμεση απόκριση του γκαζιού. Το πρόβλημα είναι πολύ έντονο όταν κινείσαι με λίγα χιλιόμετρα με 1η ή 2α στο κιβώτιο και προσπαθείς να ανοίξεις λίγο το γκάζι, τότε παίρνεις παραπάνω απο αυτό που περιμένεις με αποτέλσμα να γίνεται κουραστικό.

CRF 1000 AFRICA TWIN vs 750

CRF 1000 AFRICA TWIN vs 750

20 χρόνια χωρίζουν την παλιά Africa 750 με την νέα των 1000 κυβικών

AfricaTwin 750 Vs 1000

Οδηγήσαμε την παλιά Africa με τα 750 κυβικά για να δούμε τι κοινό είχε. Ουσιαστικά πέρα από τα βασικά (κατηγορία ON-OFF, σχεδιαστική ομοιότητα με τα χαρακτηριστικά 2πλά φανάρια και φυσικά την ονομασία) δεν έχουν τίποτα κοινό. Η κωδική ονομασία του 750 ήταν XRV με το “V” να χαρακτηρίζει την διάταξη του κινητήρα V στις 52 μοίρες. Ο νέος Africάνος των 1000ίων κυβικών ακούει στην ονομασία CRF 1000 βασιζόμενο από τα CRF 250/450 με τα οποία μοιράζονται την ίδια σχεδίαση 4 βαλβίδων Unicam για συμπαγείς διαστάσεις. Παραμένει 2κύλινδρος ο κινητήρας με τους κυλίνδρους να είναι παράλληλα.  Το παλιό Africa είναι επίσης άνετο και χρηστικό αλλά η μεγάλη σχεδιαστική ηλικία του ξεχειλίζει από παντού. Και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό μόλις οδηγήσεις την καινούργια. Για τις επιδόσεις ούτε λόγος.

CRF 1000 AFRICA TWIN vs 750

CRF 1000 AFRICA TWIN vs 750

Πέρα απο την κατηγορία και το όνομα δεν έχουν άλλες ομοιότητες

Africa CRF 1000 VS BMW GS 1200 (2010-2012)

Μετά από αρκετά χιλιόμετρα στην Africa πήρα το BMW GS 1200 με τους 110 ίππους και διάνυσα περίπου 20 χιλιόμετρα επαρχιακού δρόμου. Η αίσθηση του BMW όσες φορές και να το έχω οδηγήσει δεν μου άρεσε ποτέ. Σίγουρα το Best Seller στην κατηγορία έχει πολλά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού αλλά η αίσθηση που μου δίνει στην οδήγηση είναι σαν να κάθομαι σε ένα καπό αυτοκινήτου και να έχω τιμόνι μοτοσυκλέτας. Επίσης ποτέ δεν συμπάθησα την διάταξη μπόξερ στους κινητήρες (γνώμες είναι αυτές). Όσον αφορά τις επιδόσεις μπορώ να πω ότι είναι ακριβώς οι ίδιες σε επιτάχυνση. Ανοίξαμε μαζί και οι δυο μοτοσυκλέτες επιταχύνανε δίπλα δίπλα χωρίς να υπερτερεί κάποια. Το ίδιο έγινε με 2η ταχύτητα με 3ή και με 4η. Η BMW κερδίζει όμως με διαφορά στις ρεπρίζ, λόγο του παραπάνω κυβισμού.

CRF 1000 AFRICA TWIN

CRF 1000 AFRICA TWIN

CRF 1000 AFRICA TWIN vs BMW GS 1200

CRF 1000 AFRICA TWIN

Δυο ON-OFF μοτοσυκλέτες με διαφορετική προσωπικότητα

Αρκετές πληροφορίες απο το κομψό όργανο. Η πολύ όρθια θέση του για ψηλούς αναβάτες το κάνει δυσδιάκριτο. Στην μέση διακρίνονται οι 3 σκάλες του Traction Control και η ταχύτητα στο κιβώτιο. Δεξιά φαίνεται το κουμπί που απενεργοποιεί το ABS

Πάλι πίσω στην Africa

Επαρχιακός. Αφού έχω πειραματιστεί αρκετά με το Traction Control αποφάσισα ότι στο δικό μου οδηγικό στυλ ταιριάζει το επίπεδο ένα. Αφήνει την μοτοσυκλέτα να γλιστρήσει πολύ γλυκά στην έξοδο της στροφής όταν ανοίγεις τέρμα το γκάζι χωρίς να σε φοβίζει και να αισθάνεσαι σαν οδηγός αγώνων. Στο επίπεδο τρία επεμβαίνει συνέχεια και γίνεται εκνευριστικό όταν ανοίγεις τέρμα το γκάζι, αλλά η μοτοσυκλέτα απευθείνεται σε μεγάλο κοινό και με αυτή τη ρύθμιση βοηθάει ουσιαστικά τους πιο άπειρους οδηγούς. Όταν το αφαιρείς τελείως (παρατεταμένο πάτημα του κουμπιού) σου επιτρέπει τα γνωστά μπαντελίκια και σούζες απολαμβάνοντας στο μέγιστο την μοτοσυκλέτα. 
 Καθώς σουρούπωνε οι διπλοί προβολείς LED έκαναν πολύ καλή δουλειά με την απόδοση τους, απαραίτητο σε τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα. Η ώρα περνούσε αν μη τι άλλο, ευχάριστα αλλά έπρεπε να αποχωριστώ από την Africa πράγμα που δεν ήθελα. Είναι από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες που έχω οδηγήσει συνολικά για τον μέσο οδηγό και τις συνθήκες της Ελλάδος. Τι την κρατάει από το να γίνει η επόμενη Best Seller μοτοσυκλέτα στην χώρα μας? Η τιμή. Ο τιμοκατάλογος που πήραμε στα χέρια μας είχε ουσιαστικά 3 διαφορετικά μοντέλα. Το φτηνότερο ξεκινάει από 13.990 χωρίς ABS. Μετά ακολουθεί η έκδοση με ABS (η έκδοση που οδηγήσαμε) 14.690 και αυτή με το αυτόματο κιβώτιο (DCT+ABS) στα 15.990. Τώρα στην τιμή προσθέστε και 300 ευρώ αν θέλετε τα χρώματα του Paris-Dakar(μαύρο-κόκκινο) ή το Tricolore της Honda (όπως αυτό που οδηγήσαμε).  Στην Ελλάδα της κρίσης η τιμή αυτή είναι αρκετά ψηλή. Αλλά από την άλλη ο ανταγωνισμός όπως είναι τα KTM 1050 Adventure η Yamaha Tenere και λοιπά, είναι κοντά σε αυτή την τιμή. Αναμφίβολα πρόκειται για μια κορυφαία μοτοσυκλέτα. Όμορφη σχεδιαστικά και απολαυστική στην οδήγηση.

CRF 1000 AFRICA TWIN

CRF 1000 AFRICA TWIN

 CRF 1000 AFRICA TWIN    CRF 1000 AFRICA TWIN
+ Εμφάνιση
+ Απόδοση
+ Αίσθηση οδήγης
+ Συμπεριφορά
+ Χρηστικότητα
– Τιμή
– Πίσω φρένο
– Απότομη απόκριση γκαζιού

Ευχαριστούμε το κατάστημα ΜΟΤΟΔΡΟΜΙΟ (K. Παπαδάκη & ΣΙΑ) για την παραχώρηση της CRF 1000 AFRICA TWIN

Ευχαριστούμε τον Αντώνη Γιαννακάκη για την παραχώρηση της Africa Twin XRV-750 και τον Μιχάλη Λαγουδάκη για την BMW GS 1200 για τις ανάγκες τις δοκιμής

Κινητήρας 2κύλινδρος, Υγρόψυχτος 4χρονος 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο,
Κυβισμός 998cm3
   
Μέγιστη ισχύς 95 ίππους/7,500rpm
Μέγιστη ροπή 98Nm/6,000rpm
Χωρητικότητα 18.8 λίτρα
Μεταξόνιο 1,575mm
Ύψος σέλας (στάνταρ/ χαμηλή ρύθμιση) 870/850mm
Απόσταση από το έδαφος 250mm
Βάρος κενή 208kg (STD), 212 kg (ABS), 222kg (DCT)
Ακτίνα στροφής 2.6m
Διάσταση τροχού μπροστινού 21 x 2.15
Διάσταση τροχού πίσω 18 x 4.00
Ελαστικό μπροστά 90/90-21 tube type
Ελαστικό πίσω 150/70-18 tube type
About Author

George

Sorry no comment yet.

Leave a Comment