Menu

Honda CB 1100EX vs Honda CB 1000R -Το αρνάκι και ο κακός ο Λύκος-

Είναι πολύ συνηθισμένο ακόμα και στα δίδυμα αδελφάκια να έχουν τελείως διαφορετικές προσωπικότητες. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση μας. Δυο CB που πέρα από το όνομα και «μαμά» δεν μοιράζονται τίποτα άλλο.

Στην πρόσκληση να οδηγήσω το Honda CB 1000R σκέφτηκα ένα φίλο και ιδιοκτήτης ενός CB 1100EX. Μου φάνηκε καλή ιδέα να συγκρίνω δυο ανόμοιες μοτοσυκλέτες μόνο επειδή μοιράζονται το ίδιο όνομα. Τα όνομα CB πρωτοεμφανίστηκε στην Ιστορία της Honda στα τέλη της δεκαετίας του ’50. Από τότε μέχρι σήμερα η λίστα με τα μοντέλα που ονομάζονται “CB” είναι δεκάδες. Και οι δυο μοτοσυκλέτες που είχαμε στην διάθεση μας είχαν μια μεγάλη δόση DNA από τα θρυλικά Bol d´Or.  

CB 1000R

Η πρώτη περιστροφή της μίζας ενεργοποιεί μαζί με τον 4κύλινδρο κινητήρα την εγγραφή δεδομένων μου. Δεν θέλω να χάσω χρόνο με τα περιφερειακά και τις λειτουργίες, με αυτά θα ασχοληθώ αργότερα. Φεύγω από το κατάστημα “Μοτοδρόμιο” (Σταμαθιουδάκη 35, Ρέθυμνο) που μου έχει διαθέσει την μοτοσυκλέτα και κατευθύνομαι για την Εθνική οδό.

Η 1η εντύπωση είναι πάντα η πιο σημαντική και θα έλεγα ψέματα αν δεν έλεγα ότι με ξάφνιασε θετικά. Δεν είχα ιδέα το τι με περιμένει και η  εμφάνιση δεν πρόδιδε την καλό-κρυμμένη  καρδιά μιας Superbike . Ο κινητήρας (από το CBR 1000RR του 2016) από χαμηλά τραβάει ορεξάτα αλλά μετά τις 5.000 στροφές ανοίγει «γραμμικά» και μέχρι τον κόφτη οι ενδείξεις στο ψηφιακό ταχύμετρο προσπερνάνε τα νούμερα.  Βγαίνοντας στην Εθνική οδό, στο οπτικό μου πεδίο μόνο διακεκομμένες γραμμές στον ορίζοντα και κανένα άλλο όχημα. Ούτε παραγγελία να το είχα κάνει, ανοίγω τέρμα το γκάζι και η μοτοσυκλέτα με αποζημιώνει με τον εκπληκτικό χαρακτήρα της. Απόδοση, ποιότητα κύλισης και ευελιξία είναι τα πρώτα πράγματα που αισθάνεται ο οδηγός. Οι πρώτες στροφές είναι παρελθόν και καθώς τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν μαζί ανεβαίνει και το επίπεδο εμπιστοσύνης. Δεν περιμένεις συμπεριφορά και πληροφορία μιας Superbike μοτοσυκλέτας αλλά δεν απέχει και πολύ. Η θέση οδήγησης δίνει την αίσθηση ότι κάθεσαι ψηλά και κοντά στο πιρούνι, δίνοντας σου καλύτερη αίσθηση στις εισόδους των στροφών. Λίγα χιλιόμετρα μετά κάνω την πρώτη στάση να περιμένω το CB 1100 και συγχρόνως να βρω λίγο χρόνο να επεξεργαστώ την μοτοσυκλέτα.

Κατά τη δημιουργία του CB 1000R, οι μηχανικοί ανάπτυξης της Honda αξιολόγησαν εκ νέου τα βασικά Sport Naked-Streetfighter στοιχεία του προηγούμενου μοντέλου και αύξησαν τις παραμέτρους απόδοσης και πρόσθεσαν το απροσδόκητο. Καθοδηγούμενοι από τον ρετρό-βιομηχανικό μινιμαλισμό, απογύμνωσαν τα πάντα πίσω, απομακρύνθηκαν από την έμπνευση «RR» και αντ ‘αυτού χρησιμοποίησαν μια σειρά από μεταλλικά φινιρίσματα με υφή και μια εξαιρετικά μινιμαλιστική εμφάνιση κάτω από το θέμα σχεδίασης του «Neo Sports Café». Το αποτέλεσμα είναι μια μοτοσυκλέτα με μοναδική ταυτότητα, ένα συνδυασμό εμπνευσμένων από το Sport Naked και με οστά Café Racer.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του είναι ρυθμισμένος για να αποδίδει 16% περισσότερη ισχύ από το προηγούμενο CB1000R φτάνοντας τους 143,5 ίππους και 10 κιλά ροπής, 5% περισσότερη από το προηγούμενο μοντέλο. Το  Throttle By Wire (TBW) με 3 προκαθορισμένες λειτουργίες οδήγησης και μια ρύθμιση USER, τα Power (P), Engine Brake (EB) και Honda Selectable Torque Control (HSTC) συνεργάζονται μεταξύ για να προσφέρουν το βέλτιστο όφελος στον αναβάτη ανάλογα με τις συνθήκες.

Το CB1000R είναι 12 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο, για βελτίωση κατά 20% στην αναλογία ισχύος προς βάρος. Είναι επίσης μικρότερο, αλλά έχει μια πιο χαλαρή θέση οδήγησης. Το πλαίσιο είναι ένας ατσάλινος σκελετός mono backbone box box. Το ρυθμιζόμενο μπροστινό πιρούνι είναι ένα Showa upside down με ξεχωριστή λειτουργία Big Piston (SFF-BP). Περιέχει όλη τη λειτουργία απόσβεσης σε ένα καλάμι, μειώνοντας το βάρος, παρέχοντας παράλληλα συμμόρφωση, άνεση και έλεγχο σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών οδήγησης. Η πίσω ανάρτηση είναι Showa, , προσαρμόζεται για προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς. Το μεταξόνιο είναι 1455 mm και το βάρος 212kg. Η αναλογία βάρους είναι 48,5% / 51,5% μπροστά / πίσω, βοηθώντας την ευελιξία CB1000R.

Τα φρένα είναι εφοδιασμένα με ABS 2 καναλιών, διπλές ακτινικές βάσεις με τέσσερα έμβολα και δίσκους 310 mm μπροστά, και πίσω δαγκάνα διπλού εμβόλου με δίσκο 256 mm. Το πίσω ελαστικό είναι 190, αντικαθιστώντας το παλιότερο 180άρι.

(Διατίθεται επίσης μια έκδοση «CB1000R +», με ακόμα περισσότερα καλούδια. Έρχεται με quickshifter , θερμαινόμενα γκριπ, κάλυμμα σέλας κ.α.)

Υπάρχουν 3 διαφορετικές χαρτογραφίσεις. Η λειτουργία RAIN χρησιμοποιεί τη χαμηλότερη ρύθμιση ισχύος στις 3 πρώτες ταχύτητες. Η λειτουργία STANDARD και η SPORT. Η λειτουργία USER επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει μεταξύ των 3 ρυθμίσεων για κάθε παράμετρο και να αποθηκεύσει τη ρύθμιση για μελλοντική χρήση.

CB 1100EX

Έχοντας περάσει αρκετή ώρα που επεξεργάζομαι και φωτογραφίζω έρχεται η ώρα να αλλάξω CB. Προκαλώντας το πνεύμα της δεκαετίας του 1960 και του 70, το CB1100 EX φοράει τροχούς με ακτίνες. Διαθέτει εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και νέο στυλ χάρη στον υψηλότερο προβολέα, το ντεπόζιτο (17,5 λίτρα) μεγαλύτερης χωρητικότητας και την σέλα. Το CB1100, που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη το 2013, ικανοποίησε την αυξανόμενη ζήτηση για μια σύγχρονη μοτοσικλέτα Honda που αποτίει φόρο τιμής στο θρυλικό τετρακύλινδρο παρελθόν της εταιρείας. Ο 4κύλινδρος ελαιόψυκτος κινητήρας των 1140 κυβικών στεγάζεται σε ένα ατσάλινο διπλό πλαίσιο. Στο μπροστινό σύστημα βλέπουμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41 mm και διπλά αμορτισέρ πίσω όπως προστάζει η μόδα των 70’s και 80’s.

Κάθομαι πάνω και η θέση οδήγησης είναι όρθια και χαλαρή. Πατάω το κουμπί της μίζας και ο κινητήρας ζωντανεύει αμέσως. Είναι άξιο θαυμασμού το πόσο ομαλά δουλεύει αυτός ο κινητήρας. Ίσως έχετε δει βίντεο με “Challenges” που τοποθετούν σε παλιά CB 750 ποτήρια με νερό στη σέλα ή ακόμα και στο ντεπόζιτο. Αυτό καταφέρνει και το CB 1100EX.

Κουμπώνω 1η και βγαίνω Εθνική οδό. Το CB 1100EX αμέσως σε βάζει σε mood χαλάρωσης. Δεν είναι μόνο η θέση οδήγησης. Η ομαλή, άμεσα προσβάσιμη ισχύς και ροπή είναι το βασικό της στοιχείο. Ο κινητήρας ανεβάζει αργά στροφές και τα σχεδόν 90 άλογα και τα 9,2 κιλά ροπής τραβάνε ορεξάτα μεν αλλά όχι για επιθετικές διαθέσεις. Σαν με την αλλαγή μοτοσυκλέτας κάποιος να πάτησε το slow motion. Μετά από λίγα χιλιόμετρα συμφιλιώθηκα με τον τρόπο οδήγησης -ηρεμία και απόλαυση-. Όλα είναι ακριβώς εκεί που πρέπει για να γίνει αυτό. Το τιμόνι, οι μασιπιέδες, η άνετη σέλα, ακόμα και οι διακόπτες μου φαινόταν ότι μπήκαν ακριβώς κάτω από τα δάχτυλα μου.

Στρίβει σαν σύγχρονη μοτοσυκλέτα αλλά δεν λείπει και η αίσθηση των 80’s λόγο των διπλών αμορτισέρ της Showa. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν σταθερά στο αναλογικό ταχύμετρο και κάπου στα 150 θεώρησα ότι δεν υπάρχει λόγος να πάω παραπάνω γιατί χανόταν η μαγεία της μοτοσυκλέτας. Τα φρένα έχουν επίσης μια προοδευτική αίσθηση που ταιριάζει στον χαρακτήρα του CB 1100EX. Μπροστά είναι εξοπλισμένη με διπλούς πλωτούς δίσκους 296 mm και δαγκάνες Nissin τεσσάρων εμβόλων, και δίσκο 256 mm και δαγκάνα μονού εμβόλου στο πίσω μέρος. Στα δύσκολα μόνο θα επέμβει το ABS. Το βάρος είναι άλλο ένα ρετρό στοιχείο αφού η ζυγαριά θα δείξει 260 κιλά. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι αιτία να κουράσει τον αναβάτη.

Αναμφίβολα μια καταπληκτική μοτοσυκλέτα που ο ρετρό χαρακτήρας της δεν θα την αφήσει να παλιώσει αλλά μόνο να ωριμάσει. Η μοτοσυκλέτα θα έπρεπε να συνταγογραφείται για ψυχοθεραπεία. Αν και δεν είναι για τα δικά μου γούστα (ακόμα), ευχαριστήθηκα τον χαρακτήρα της. Για όσους βρίσκονται ηλικιακά στα 50+ την προτείνω με κλειστά τα μάτια.

Με 6η στο κιβώτιο στα 100 χιλιόμετρα το στροφόμετρο δείχνει 2.500 στροφές

 

Ευχαριστούμε το κατάστημα Μοτοδρόμιο του Κώστα Παπαδάκη & Σια ΟΕ
Σταμαθιουδάκη 35
74100, Ρέθυμνο
Τηλ: 28310 – 54404, 52495
Fax: 28310 – 52495
url: motodromio-papadakis.gr
e-mail: info@motodromio-papadakis.gr

Για την παραχώρηση του Honda CB 1000R

Και τον φίλο Μιχάλη Λαγουδάκη για την παραχώρηση της προσωπικής του Honda CB 1100EX