Menu

KTM Adventure 1190

 

Κείμενο: Γιώργος Λιόκαλος
Φωτογραφίες:Γιώργος Λιόκαλος, Press Kit

KTM Adventure 1190

Ένα όμορφο απόγευμα λαμβάνω ένα e-mail που αφορούσε Test Drive της ΚΤΜ για το νέο KTM Adventure 1190. Αν και δέχομαι αρκετά τέτοια mail, συνήθως λαμβάνουν μέρος στην Αθήνα ή ακόμα πιο μακριά. Εντυπωσιάστηκα όταν είδα Ρέθυμνο. Orange Day στην πόλη μου 27/3/2013 στο κατάστημα “Xekalos Moto” (Γιώργος & Άγγελος Ξέκαλος- Μάχης Κρήτης 97-τηλ.28310-35203).  Από βραδύς έχω κάνει τα απαραίτητα τηλέφωνα για να πάρω μια μοτοσυκλέτα και να την δοκιμάσω. Το επόμενο πρωινό βρίσκομαι στο εν λόγο κατάστημα και χαλβαδιάζω τις μοτοσυκλέτες που ήταν έτοιμες για δοκιμή. 5 KTM ADVENTURE 1190 και άλλα 2 της έκδοσης “R”, συν μια γκάμα από «Δούκες» (Duke 200, 690,990). Μετά από μια ολιγόλεπτη ενημέρωση από τους υπεύθυνους της ΚΤΜ για το νέο μοντέλο (1190) , ο καθένας έπαιρνε μια μοτοσυκλέτα. Η δοκιμή είχε χαρακτήρα “tour” με κατεύθυνση το χωριό Πρασσές και πίσω. Το γκρούπ ηγείται ο δημοσιογράφος και αγωνιζόμενος Χρήστος Πατεράκης. Η διαδρομή είναι ιδανική για αυτού του τύπου μοτοσυκλέτες και αν και το χαρήκαμε δεόντως, δεν επιτρεπόταν οι αλλαγές σε ρυθμίσεις και η απενεργοποίηση του Traction control. Οπότε μετά από συνεννόηση με τους υπευθύνους, πήρα μια μοτοσυκλέτα και …. έφυγα.

 

Στο κατάστημα “Xekalos Moto” παραταγμένες οι μοτοσυκλέτες έτοιμες για δοκιμή

Η έκδοση “R”

Τα χειριστήρια που αλλάζεις όλες τις ρυθμίσεις (προγράμματα, Traction control κλπ)

Λίγα λόγια για την KTM Adventure 1190


Το συγκεκριμένο μοντέλο ήρθε να αντικαταστήσει το 990 Adventure. Η νέα μοτοσυκλέτα διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό της, Ηλεκτρονικές αναρτήσεις, συνδυασμένα φρένα με ABS, σύστημα MTC(Tractioncontrol) , καθώς και επιλογές χαρτογράφησης όπου αλλάζει η ιπποδύναμη και η απόκριση στο γκάζι. Η ιπποδύναμη φτάνει τους 150 ίππους στις 9500 σαλ. από τον V-2 75o τετράχρονο κινητήρα με 1195 κυβικά. Αυτό σημαίνει ότι με τα βοηθήματα εκτός λειτουργίας η μοτοσυκλέτα παρέχει πολύ δύναμη, βίαια επιτάχυνση και τελική πάνω από 240 χιλιόμετρα. Με τα βοηθήματα ενεργά η μοτοσυκλέτα γίνεται ιδιαίτερα φιλική και πολύ ευκολοδήγητη, ακόμα και από σχετικά άπειρους οδηγούς. Η διαφορά του απλού Adventureμε την έκδοση “R” είναι ουσιαστικά η διάσταση των τροχών που είναι μεγαλύτερες (21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω)οπότε και ψηλότερο ύψος σέλας,  και οι αναρτήσεις που ρυθμίζονται χειροκίνητα. Η έκδοση “R”  προτείνεται κυρίως για αναβάτες που θα χρησιμοποιήσουν την μοτοσυκλέτα περισσότερο σε χωμάτινες διαδρομές. Το ντεπόζιτο είναι χωρητικότητας 23 λίτρα και η μοτοσυκλέτα ζυγίζει γεμάτη (εκτός από καύσιμα) 217 κιλά. Αρκετά χαμηλό σε σχέση με τον ανταγωνισμό (Tenere 1200 240 κιλά, Varadero 1000 242 κιλά, BMW GS 1200 238 Κιλά) και αυτό φαίνεται κυρίως στην οδήγηση στην πόλη που δεν κουράζει ο όγκος και είναι πολύ ευέλικτη. Με ενεργοποιημένο το TractionControlδεν θα φοβίσει πουθενά με ξεσπάσματα ισχύος, και είναι επίσης εντυπωσιακό ότι πουθενά δεν σκορτσάρει χαμηλά όπως έκανε ο πρόγονος του στις χαμηλές στροφές.

Η Έκδοση “R” φτιάχτηκε με έμφαση τις χωμάτινες διαδρομές

Το Γκρούπ καθοδόν

Απενεργοποιώντας το Traction Control και αλλάζοντας την ρύθμιση από Street σε Sport τα πράγματα αλλάζουν ριζικά, και η μοτοσυκλέτα μεταμορφώνεται. Φαίνεται πως τα μαντρωμένα άλογα βγήκαν να ξεσκάσουν. Στο ολισθηρό οδόστρωμα της πόλης το λαμπάκι του Traction Control σπάνια θα σβήσει και το πίσω λάστιχο αφήνει ίχνη παντού. Σε μια μικρή χωμάτινη διαδρομή δοκιμάσαμε το πρόγραμμα “off Road” που μειώνει την ιπποδύναμη στους 100 ίππους, αλλά λόγο ότι η μοτοσυκλέτα της δοκιμής φορούσε λάστιχα δρόμου, δεν την πιέσαμε πολύ. Εκεί που πραγματικά ξεδιπλώνει τις αρετές της είναι το επαρχιακό οδικό δίκτυο, ιδίως αν το οδόστρωμα έχει καλή πρόσφυση. Στις πρώτες δυο-τρείς ταχύτητες η επιτάχυνση είναι πολύ βίαιη (με τα βοηθήματα εκτός λειτουργίας)  και ο μπροστινός τροχός σημαδεύει τον ουρανό. Η εναλλαγές κλίσης είναι υποδειγματικές για τέτοιου όγκου μοτοσυκλέτας και δεν θα τρομάξει τον αναβάτη με κουνήματα και ταλαντώσεις.

Σε επαρχιακό οδικό δίκτυο η Adventure θα σας αποζημιώσει

Έτοιμες…

Ακολουθώντας το γκρουπ

Έξω απο το χωριό Πρασσές

Φρένα:


Ίσως η καλύτερη αίσθηση που έχω νιώσει σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Σε απότομο «γράπωμα» της μανέτας αλλά και του πίσω φρένου η μοτοσυκλέτα φρενάρει αρμονικά χωρίς ταλαντώσεις και κυρίως χωρίς να χάνεται ο έλεγχος. Αυτό το δύσκολο έργο έχει αναλάβει η μονάδα της Bosch με το 9ME σύστημα συνδυασμένων φρένων  ABS. Οι διπλοί δίσκοι των 320 mm μπροστά και ο δίσκος των 267 mm καθώς και η τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες είναι της κορυφαίας Brembo.

Η ενημέρωση των οδηγών απο τον υπεύθυνο της ΚΤΜ

Mόνο LED στο πίσω φωτιστικό σώμα

Πολλές πληροφορίες δίνονται στο μικρή οθόνη υγρών κρυστάλλων

Επιστρέφοντας την μοτοσυκλέτα πίσω μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα. Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που με εντυπωσίασε έτσι μοτοσυκλέτα κυρίως λόγο της τεχνολογίας που διαθέτει και φυσικά λειτουργεί άψογα. Αν επέλεγα μια On-Off τέτοιας κλάσης η αγορά μιας KTM Adventure 1190 θα ήταν σίγουρα μονόδρομος. Η τιμή της κοντά στις 16.000 ευρώ είναι άκρως ανταγωνιστική και λογική αν σκεφτεί κανείς την τεχνολογία που διαθέτει.

Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία ΚΤΜ καθώς και το κατάστημα “Xekalos Moto” για την παραχώρηση της Μοτοσυκλέτας για δοκιμή