Menu

MotoGP Valencia 2017: Εξάρες για τον Marq!

Τελευταίος γύρος του πρωταθλήματος MotoGP. H Ducati ξεκίνησε τον με ελάχιστες πιθανότητες να κερδίσει το πρωτάθλημα εναντίον του Marq. Πως να καταφέρει ο Dovi να ξεπεράσει τους 21 βαθμούς μειονέκτημα. Δεν αρκoύσε μόνο να κερδίσει τον αγώνα, πράγμα από μόνο του εξαιρετικά δύσκολο μια και όλο το τριήμερο του αγώνα ήταν ξεκάθαρα αργότερος, αλλά έπρεπε ο αντίπαλος του να τερματίσει όχι πάνω από την 12η θέση.

Τα μπλουζάκια του πρωταθλητή ήταν ήδη έτοιμα στη Honda, αλλά ο αγώνας δεν θα μπορούσε να είναι -ούτε ήταν λιγότερο δραματικός από ότι περιμέναμε. Ο Marq  ξεκινά αποφασισμένος να μην εμπλακεί σε μάχες με τους Iannone και Zarco που ξεκινούν δίπλα του, στρίβει πρώτος και τον ακολουθεί ο Pedrosa που του προσφέρει μια πρώτη γραμμή άμυνας. Γρήγορα φαίνεται ότι μόνο o Zarco μπορεί να τους ακολουθήσει ενώ οι δυο εργοστασιακές Ducati ακολουθούν λίγο πιο πίσω με τον Lorenzo μπροστά από τον Dovi.

Marquez vs Zarco

Ο Marq κοιτάζει πίσω του και αφήνει τον Γάλλο νεοφερμένο που διψάει για την πρώτη του νίκη να περάσει ώστε να οδηγήσει χωρίς περισπάσεις και ρίσκα προς τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή. Αλλά για πόσο θα καταφέρει να καταπιέσει τον εαυτό του, αναρωτιόμαστε; Πολύ περισσότερο από ότι πιστεύαμε οι περισσότεροι, αλλά λίγο μετά τα μισά του αγώνα αποφασίζει να περάσει μπροστά αφού αισθάνεται πολύ άνετα στη μοτοσικλέτα του και ότι μπορεί να ξεφύγει χωρίς να ρισκάρει. Αρχικά περνάει μπροστά,  o Zarco απαντά αμέσως και τελικά στα φρένα της μεγάλης ευθείας ξαναπερνά μπροστά αλλά φρενάρει τόσο αργά που…πέφτει! Η΄ μήπως δεν πέφτει; Σε μερικά χρόνια, σίγουρα κι άλλοι οδηγοί θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του ακροβάτη Marquez και θα ξανασηκώνουν με τους αγκώνες τους τη μοτοσικλέτα, ενώ έχει ξεκινήσει την πτώση της και την πορεία προς την αμμοπαγίδα. Είναι λίγο(;) πιο θεαματική και πιο δύσκολη τεχνική από το περίφημο “βγάλσιμο του ποδιού” του Rossi που προσπαθούσε να εφαρμόσει κάθε οδηγός SuperSport παραγωγής στο δρόμο για να πάει πιο γρήγορα. Αυτό το τρικ, μάλλον δεν θα το δοκιμάσουμε ποτέ νηφάλιοι!

Lorenzo vs Dovizioso

Την ίδια στιγμή ένα “εργοστασιακό” δράμα εξελίσσεται μεταξύ των δύο Ducati. Ο Jorge παραμένει μπροστά από τον Dovi, αγνοώντας τις σαφείς εντολές από την ομάδα του στον πίνακα οργάνων καθώς και στην πινακίδα του που χωρίς καμία περιστροφή του ζητούν να αφήσει τον Dovi να περάσει μπροστά. Η αμηχανία είναι φανερή στη Ducati, οι Ιταλοί οπαδοί αρχίζουν -πάλι- να βλέπουν συνομωσίες, η πραγματικότητα σύμφωνα με τον  Lorenzo είναι ότι ήθελε να τον τραβήξει να πλησιάσουν τους πρώτους, ο Dovi στο τέλος παραδέχεται ότι δεν μπορούσε να πάει πιο γρήγορα και μόλις βλέπουν τον Marquez να κάνει μια βόλτα εκτός πίστας μετά την παραλίγο πτώση του, τα δίνουν όλα και πέφτουν και οι δύο τους διαδοχικά. Τέλος στο όνειρο του τίτλου, αλλά έπεσαν (στην κυριολεξία) μαχόμενοι.

Ο Pedrosa υπερισχύει στον τελευταίο γύρο του Zarco,  τερματίζει πρώτος και για άλλη μια φορά επιβεβαιώνει τον άτυπο τίτλο του πιο υποτιμημένου οδηγού στην ιστορία του MotoGP, έχοντας κερδίσει στα ίσα όλους του μεγάλους οδηγούς της κατηγορίας χωρίς να μπορέσει να διεκδικήσει ποτέ τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Τι γίνεται στη Yamaha;

Πιο πίσω, όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί είναι λίγο πολύ ικανοποιημένοι, εκτός από τις εργοστασιακές Yamaha των Vale και Vinales που είναι τελείως χαμένοι με τα λάστιχα, τα πλαίσια, τα ηλεκτρονικά και την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουν για να είναι ανταγωνιστικοί.

Τελικά η Dorna δικαιώθηκε

Επέβαλε τους όρους της στους κατασκευαστές, στα τηλεοπτικά δικαιώματα, στους χορηγούς, στους διοργανωτές κάθε αγώνα και τελικά έφτιαξε ένα θεαματικό προϊόν που πουλάει σε όλο τον κόσμο, ακόμα και στην αρχή της μετά-Rossi εποχής αφού φάνηκε αυτή τη χρονιά ξεκάθαρα -κατά τη γνώμη μας- ότι παρότι ο “βασιλιάς” δεν ήταν διεκδικητής του τίτλου και κέρδισε μόνο ένα βρεγμένο αγώνα, η δημοτικότητα του αθλήματος δεν εξαρτάται πλέον από αυτόν. Το ευχάριστο είναι ότι ο Rossi διασκεδάζει πάνω στη μοτοσικλέτα του όπως πάντα και ο κόσμος τον λατρεύει. Φυσικά, για να μην ξεχνιόμαστε, η λατρεία του κόσμου εξαργυρώνεται σε αξεσουάρ και συλλεκτικά(;) κράνη!

Τα πανηγύρια αρχίζουν, τα βεγγαλικά έχουν το σωστό χρώμα αυτή τη φορά, (όταν κέρδισε ο Hayden τον τίτλο άναψε κίτρινα βεγγαλικά, αφού κανείς δεν περίμενε ότι θα χάσει ο Vale το πρωτάθλημα) o Marquez τερματίζει 3ος και στο μικρό σόου με το ζάρι φέρνει αμέσως “εξάρες” όσα και τα πρωταθλήματα που έχει κατακτήσει, όντας ο νεότερος όλων των εποχών με αυτές τις επιτυχίες και…συνεχίζει! Καλό χειμώνα!

Τελική κατάταξη MotoGP 2017

  1. Marq MARQUEZ (Honda) 298
  2. Andrea DOVIZIOSO (Ducati) 261
  3. Maverick VINALES (Yamaha) 230
  4. Dani PERDOSA (Honda) 210
  5. Valentino ROSSI (Yamaha) 208

Photos: Motogp.com