Menu

Η τελευταία νίκη του Tazio Nuvolari που γέννησε το μύθο της Abarth

  • 10 Απριλίου 1950: Ο TazioNuvolari ολοκληρώνει την θρυλική του καριέρα με νίκη στο ράλι “PalermoMonte Pellefrino” οδηγώντας ένα Abarth 204A.
  • Η φιλία του Carlo Abarth με τον μεγάλο Πρωταθλητή οδήγησε σε αυτή την επιτυχία την οποία ακολούθησαν περισσότερες από 10.000 νίκες για την Abarth.
  • 70 χρόνια πριν, η τελευταία νίκη του Nuvolari και παράλληλα η πρώτη για την Abarth,γέννησε το μύθο της μάρκας του «Σκορπιού».

Στις 10 Απριλίου του 1950, ο μεγάλος Πρωταθλητής Tazio Nuvolari ολοκλήρωνε τη λαμπρή του καριέρα στο τιμόνι ενός Abarth 204A, του πρώτου μοντέλου που κατασκεύασε ο CarloAbarth. Η ανάβαση από την πρωτεύουσα της Σικελίας, το Παλέρμο, στον λόφο του MontePellegrino ήταν μια απότομη ασφάλτινη διαδρομή γεμάτη κλειστές στροφές. Στη αφετηρία βρέθηκε ο 58χρονος Tazio Nuvolariμε το Abarth 204Aτης “Squadra Carlo Abarth”, ένα διθέσιο αγωνιστικό εφοδιασμένο με κινητήρα 1.100κ.εκ. Ο Πρωταθλητής οδήγησε με το γνωστό του πάθος στη δύσκολη διαδρομή εξασφαλίζοντας τη νίκη στην κατηγορία του και την 5η θέση γενικής, μπροστά από πολύ πιο δυνατά αυτοκίνητα. Μόλις τρία χρόνια αργότερα, αυτός ο θρύλος των αγώνων θα περνούσε για πάντα στην αιωνιότητα.

Η φιλία μεταξύ του Abarth και του μεγάλου Πρωταθλητή ξεκίνησε μετά τον 2ο Π.Π. όταν ο Nuvolari είχε ήδη κατακτήσει 55 νίκες σε διεθνή GrandPrix και διάφορους άλλους αγώνες. Εκείνη την εποχή ο Nuvolariοδηγούσε για την Cistalia του PieroDusio και ο Abarthήταν ο επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας. Όταν ο Dusio πούλησε τα αγωνιστικά του αυτοκίνητα στον Abarth, πριν μεταναστεύσει στην Αργεντινή, ο Carloήξερε ότι μπορεί να υπολογίζει στην υποστήριξη του Nuvolari, ο οποίος ανέλαβε και το ρόλο να διαφημίζεται κιτ αναβάθμισης που κατασκεύαζε ο Abarth.

Τα κιτ αναβάθμισης του Abarth μετέτρεπαν απλά αυτοκίνητα πόλης σε νικηφόρα αγωνιστικά αυτοκίνητα που έδιναν την ευκαιρία σε νέους οδηγούς να αποδείξουν τις ικανότητες τους. «Την Κυριακή στους αγώνες, τη Δευτέρα στο γραφείο», συνήθιζε να λέει ο Carlo Abarth, με την εταιρεία του να κατασκευάζει αγωνιστικά εξαρτήματα για την αγορά, αλλά και την επίσημη ομάδα της εταιρείας.

Μετά τη νίκη του Nuvolari, η Abarth, κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 6 φορές στη σειρά, από το 1962 έως και το 1967, καθώς και 4 φορές το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού (1965, 1966, 1967 και 1969). Η επιτυχημένη πορεία του «Σκορπιού» συνεχίζει και τη δεκαετία του 1970 με το Fiat 131 Abarth Rally να κατακτά τρεις Παγκόσμιους Τίτλους Κατασκευαστών το 1977, 1978 και 1980, έναν Παγκόσμιο Τίτλο οδηγών το 1980 με τον Γερμανό Walter Röhrl, καθώς και το Κύπελλο Οδηγών της FIA το 1978 με τον Φιλανδό Markku Alén. Αυτές οι μεγάλες επιτυχίες συνοδεύτηκαν από σειρά νικών στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι από το 1975 έως το 2011, με τη σκυτάλη σήμερα να έχει περάσει στο Abarth 124 rally, τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του FIAR-GTCup το 2018 και το 2019.

Carlo Abarth

Μια επιτυχημένη ιστορία με διπλή πορεία. Η μία στους αγώνες και η άλλη στα αυτοκίνητα παραγωγής. Εξελίσσοντας νέες τεχνολογίες και εξαρτήματα στις ακραίες συνθήκες των αγώνων, η Abarth εφοδιάζει τα μοντέλα της με στοιχεία που ξεχωρίζουν για την απόδοση, την αντοχή και την αξιοπιστία τους. Η σειρά Abarth 595/695 αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτή της διαχρονικής φιλοσοφίας που χαρακτηρίζει τη μάρκα προσφέροντας αξεπέραστο στιλ, επιδόσεις και πάνω απ΄ όλα οδηγική ευχαρίστηση. Η πρώτη νίκη της Abarth, από τα χέρια του θρυλικού TazioNuvolariπριν από 70 χρόνια, άνοιξε ένα κεφάλαιο επιτυχιών και αποτέλεσε το ξεκίνημα του μύθου του «Σκορπιού» που παραμένει πιο ζωντανός από ποτέ μέχρι και σήμερα.

 

πηγή:Fiat Chrysler Automobiles (FCA)

 

 

About Author

George

Sorry no comment yet.

Leave a Comment