Yamaha MT-09 Tracer
Φωτογραφίες & κείμενο: Γιώργος Λιόκαλος
Λίγο πριν πάρω το Tracer στα χέρια μου θυμήθηκα πριν από 20 χρόνια όταν ένα περιοδικό μοτοσυκλέτας κυκλοφόρησε ένα κατάλογο με όλες τις μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούσαν τότε στο εμπόριο. Τα πράγματα ήταν απλά. Σήμερα πάνω κάτω τώρα έχουμε να διαλέξουμε από διπλάσιες μοτοσυκλέτες για στοχευόμενο κοινό . Από μικρά παπάκια και σκούτερ μέχρι ειδικευμένες μοτοσυκλέτες σε διάφορες κατηγορίες.
Σε ένα Test Drive που οργάνωσε η Yamahaστο κατάστημα «Ξέκαλος Μότο» υπήρχε μέρος της γκάμας των ΜΤ. Ήδη η Yamaha στον κατάλογο της περιέχει 8 μοντέλα της σειράς ΜΤ, από το 125 μέχρι την ΜΤ-10 που παρουσίασε στην έκθεση του Μιλάνου. Εμείς οδηγήσαμε την ΜΤ 09 με την κωδική ονομασία Tracer.
Tο γκάζι ελεγχετε απο απο το σύστημα Y-CCT (Yamaha Chip Controll Throttle) | H μοτοσυκλέτα είναι εφοδιασμένη με ABS |
Πριν φύγω από το κατάστημα με το Tracer όπως συνηθίζω πριν πάρω μια μοτοσυκλέτα για Τεστ, την περιεργάζομαι εξωτερικά, μαθαίνω κάποιες λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και αμέσως μετά πατάω το μπουτόν της μίζας. Ο ήχος είναι λίγο ασυνήθιστος, και αυτό γιατί ο 3κύλινδροι κινητήρες δεν υπάρχουν σε πολλές μοτοσυκλέτες. Η θέση οδήγησης είναι άλλο ένα σημείο που με εξέπληξε. Ενώ κάθομαι και πιάνω το τιμόνι σε μια αναμενόμενη θέση μόλις ξεκινάω και πάω να βάλω τα πόδια μου στα μασιπιέ… αστοχώ! Ήταν αρκετά πιο πίσω από ότι περίμενα χάνοντας λίγο από την άνεση. Ο κινητήρας από την άλλη έχει περίσσια ζωηράδα από χαμηλά και μόλις ανέβουν οι στροφές το λαμπάκι του Traction control στην ολισθηρή άσφαλτο της πόλης ανάβει ασταμάτητα.
H Θέση οδήγησης |
Ο 3κύλινδρος κινητήρας των 850 κυβικών αποδίδει 115 ίππους στις 10.000 στροφές και μέγιστη ροπή 8,9 κιλά στις 9.000 στην ρύθμιση “Std” (standard) η οποία έχει στην διάθεση της όλη την ιπποδύναμη των 115 ίππων που ανακοινώνει η Yamaha με μια ήπια σχετικά απόκριση του γκαζιού. Με μια κίνηση του δεξιού αντίχειρα μπορείς να αλλάξεις χαρτογράφηση στην επιλογή Α (απότομη απόκριση και όλη την ιπποδύναμη) και την επιλογή Β (απαλή απόκριση και περίπου 10 ίπποι λιγότεροι). Η μοτοσυκλέτα γενικά είναι πολύ ευκολοδήγητη με άνετη θέση για οδηγό και συνεπιβάτη. Τα φρένα διαθέτουν ABS και μόνο όταν ζοριστούν πολύ θα επέμβει ακόμα και στο ολισθηρό οδόστρωμα της πόλης. Όποιος όμως θέλει να ευχαριστηθεί την μοτοσυκλέτα και όλες τις αρετές τις, πρέπει να φύγει από την πόλη και να κινηθεί στο επαρχιακό δίκτυο. Εύκολες εναλλαγές κλίσεων, πολύ γκάζι χωρίς να τρομάζει. Άλλωστε το Tractioncontrol (TCS) κάνει εκπληκτική δουλειά μην αφήνοντας την μοτοσυκλέτα να χάσει τον έλεγχο, και όλο αυτό χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός χάρη στην πολύ ομαλή λειτουργία του. Στην εθνική οδό, απενεργοποιήσαμε όλα τα βοηθήματα και επιλέξαμε το πρόγραμμα Α. Δεν περιμέναμε καμία Supersport συμπεριφορά, αλλά η ιπποδύναμη δεν μας άφησε αδιάφορους. Εύκολα πέρασε τα 200 χιλιόμετρα στο ψηφιακό κοντέρ γεγονός που σημαίνει ότι στα 140-160 θα ταξιδεύει πολύ άνετα και σταθερά.
Δυο δίσκοι 298mm ακινητοποιούν άμεσα την μοτοσυκλέτα, ενώ το μπροστινό σύστημα upside down των 41mm είναι ρυθμιζόμενο | Η ζελατίνα ρυθμίζετε σε 3 θέσεις |
Εμφανισιακά το μπροστινό μέρος σίγουρα εντυπωσιάζει. Σύγχρονη σχεδίαση, παντού. Από το κοντό τελικό της εξάτμισης, τις χούφτες, τους καθρέφτες, τους λειτουργικούς και εργονομικούς διακόπτες μέχρι τις χειρολαβές του συνεπιβάτη. Το βάρος της μοτοσυκλέτας (με καύσιμα) είναι στα 210 κιλά ενώ αξίζει να σημειωθεί η διαστάσεις των ελαστικών 120 μπροστά και 180 πίσω!
Τέλος η τιμή που ανέρχεται στα 9.990 ευρώ. Χωρίς αμφιβολία η μοτοσυκλέτα τα αξίζει και με το παραπάνω. Είναι κύρια υποψήφια για το επόμενο Bestseller της Ελληνικής αγοράς, θέλοντας να εκτοπίσει μοντέλα όπως το V-Stromτης Suzuki. Σίγουρα διαθέτει τα φόντα σαν μοτοσυκλέτα, η κρίση όμως θα είναι ένας παράγοντας που δεν μπορεί να αγνοηθεί.
Τα όργανα θυμίζουν σχεδιαστικά τα παλιότερα XT της εταιρείας. Ωστόστο έχουν πολλές πληροφορίες. Διακρίνονται το κουμπί για το σύστημα TCS | Με φόντο την παραλία του Ρεθύμνου |
Πλήθος πληροφοριών και ρυθμίσεων στα όργανα | Διακρίνεται στο πάνω μέρος τα κουμπιά για την αλλαγή του μενού |
Ευχαριστούμε το κατάστημα “ΞΕΚΑΛΟΣ ΜΟΤΟ” (Μάχης Κρήτης 97 Ρέθυμνο- τηλ.28310 35203) για την παραχώρηση της μοτοσυκλέτας για δοκιμή.
George
Για την “”ΜΠΡΟΣΤΟΚΟΥΝΑ”” όμως κουβέντα ΕΕΕΕΕΕ???
Μόνο τα Μνημόνια τελικά είναι ακλόνητα. Ίσως τελικά και να μας αξίζουν μήπως κ βάλουμε μυαλό